Szigorodnak a dupla sárga zászlós szabályok a Forma-1-ben - F1VILÁG.HU

Szigorodnak a dupla sárga zászlós szabályok a Forma-1-ben

HIRDETÉS
A hétvégi Monacói Nagydíjtól kezdődően szigorúbbá válnak a dupla sárga zászlós jelzésre vonatkozó előírások a Forma-1-ben. A cél, hogy tovább növeljék a biztonságot a száguldó cirkuszban.
SOCHI AUTODROM, RUSSIAN FEDERATION - SEPTEMBER 29: The safety-car board and yellow flag is shown during the Russian GP at Sochi Autodrom on September 29, 2019 in Sochi Autodrom, Russian Federation. (Photo by Carl Bingham / LAT Images)

A sárga zászlós jelzésekre már eddig is szigorú szabályok vonatkoztak az F1-ben, a dupla sárga zászlós jelzésnél a Nemzetközi Sportkódex előírásai szerint a versenyzőknek „jelentős mértékben” csökkenteniük kellett a sebességet, nem előzhettek, és fel kellett készülniük a megállásra, vagy az irányváltásra”. Az időmérőkön emellett törölték azokat a köridőket, melyeket dupla sárga zászlós jelzés mellett értek el a pilóták.

Ilyen előírások viszont nem vonatkoztak a mezőnyre akkor, amikor a biztonsági autó mögött, vagy a virtuális biztonsági autós szisztéma alapján köröztek – sőt, sokszor előfordult, hogy a versenyzők a megszokottnál gyorsabban hajtottak ilyenkor a dupla sárga zászlós szakaszokban, hogy tartsák magukat a számukra előírt „delta időhöz”.

Mostantól viszont a versenyzők meghatározott sebességgel mehetnek csak át a dupla sárga zászlós szakaszokon akkor is, amikor pályán van a biztonsági autó, vagy virtuális biztonsági autós feltételek vannak érvényben.

Az FIA technikai igazgatója, Tim Goss szerint az újítás a versenyzők és a pályán dolgozók számára is nagyobb biztonságot eredményez majd.

„Szeretnénk egy olyan eszközzel szolgálni a versenyzők számára, mely segíti őket az incidensek során, és még biztonságosabbá tudjuk tenni vele a versenyeket” – mondta a szakember. „Néhány éve a biztonsági autó vagy a virtuális biztonsági alatt a delta időket használtuk referenciaként a sebesség csökkentésére. Amikor tehát a biztonsági autó pályára gurult, vagy virtuális biztonsági autós protokoll lépett életbe, a versenyzőket informáltuk a delta időről a kijelzőjükön, illetve rádióhangok révén, nekik pedig pozitívban kellett tartani ezt az értéket – ez azt jelentette, hogy lassabbak voltak, mint a referenciaidő az adott körre.”

„Viszont voltak alkalmak, amikor az autók teljesen jogosan átmenetileg növelték a sebességüket, hogy visszanyerjék azt az időt, amit elveszítették korábban ehhez a referenciaidőhöz képest.”

„Most szeretnék kiterjeszteni a delta idő fogalmát annak érdekében, hogy az autók szigorúan lelassítsanak egy szükséges delta időre, amikor dupla sárga zászlós jelzés van a virtuális biztonsági autó, vagy a biztonsági autó alatt. Szóval bevezetünk egy dedikált referencia sebességkorlátozást azokon a részeken, ahol meglengetik a zászlókat.”

A versenyzők vizuális és auditív jelzést is kapnak a dupla sárga zászlós zónákról, szóval nem éri őket váratlanul, hogy le kell lassítaniuk. A delta időre vonatkozó követelményeket a dupla sárga zászlós zóna előtt nullára állítják majd.

Habár az új rendszer potenciálisan hátrányt okozhat majd bizonyos versenyzők számára, amennyiben a mögöttük érkezőkre már nem vonatkozik a jelzés, az FIA szerint a biztonság az elsődleges.

Hirdetés

„Ha egy autó átmegy a dupla sárga zászlós zónánk, több viszont nem, és ennek az adott autónak le kell lassítania, akkor időt veszít az ellenfelekkel szemben” – mondta az F1 elektronikai vezetője, Olivier Hulot. „Az FIA számára viszont az biztonság az elsődleges, amikor pedig veszély van a pályán, vagy sportbírók dolgoznak, bármi áron minimalizálnunk kell a kockázatot.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Szigorodnak a dupla sárga zászlós szabályok a Forma-1-ben
Verstappen most nem érzi az erőt a Red Bullban
Norris magabiztos: Ezt meg tudjuk nyerni!
Norris a pole-ban, Perez autót tört a Magyar Nagydíj időmérőjén!
Licitálj a Verstappen által dedikált versenyfelszerelésre! 

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!