Szinte teljesen megújul a Mercedes motorja 2018-ra - F1VILÁG.HU

Szinte teljesen megújul a Mercedes motorja 2018-ra

HIRDETÉS
2017 Azerbaijan Grand Prix, Friday - Steve Etherington

Szinte teljesen megújul a Mercedes V6-os erőforrása a 2018-as Forma-1-es szezonra – árulta el Andy Cowell, a német istálló motorfőnöke.

A V6-os hibrid erőforrások 2014-es bevezetése óta a Mercedes dominál a Forma-1-ben: a csapat négy egyéni és négy konstruktőri bajnoki címet nyert, igaz, 2017-ben már a Ferrari komoly ellenfélnek bizonyult.

A Mercedesnél éppen ezért minden fronton gőzerővel dolgoznak azért, hogy az élen maradjanak – a V6-os motort is jelentősen megújítják az előttünk álló idényre.

„Jelentős mértékben megújul majd” – mondta Andy Cowell motorfőnök a Motorsport.com kérdésére.

„Volt néhány felzárkózásunk a szezon során, és vannak ötleteink arra vonatkozóan, hogy több erőt hozzunk ki a motorból. Vannak ötleteink arra, hogyan csökkentsük a súrlódást minden területen.”

Bár a jelenlegi motorformula már ötödik szezonjába lép, Cowell szerint még mindig van hová fejlődni.

„Valahányszor építesz egy motort, és fejleszted azt, mindig tanulsz valamit” – mondta.

„Befagyasztod a koncepciót, dolgozol rajta, elmész versenyezni, és ezen út során az egész nagyon frusztráló, mert folyamatosan tanulsz, de nem tudod ezeket alkalmazni az aktuális fejlesztési fázisban anélkül, hogy negatívan befolyásolnád a minőséget.”

„Szóval kialakult egyfajta tanulási kultúra, megfigyeljük a dolgokat, és aztán emlékszünk ezekre, amikor össze kell raknunk egy új koncepciót. Szóval rengeteg ötletünk van ilyenkor, rengeteg apró, marginális dolog a már igazán stabil és megalapozott területeken.”

Hirdetés

„És van néhány nagy, jelentősnek mondható dolog az égési folyamatokra, a súrlódáscsökkentésre vonatkozóan, és persze új anyagokat is feltérképezünk. Ezek segítenek megoldani olyan területeket, melyeken küszködünk a megbízhatósággal.”

„Lehet még javítani ezen a formulán. Rengeteg marginális nyereségről, 5 milliszekundumokról beszélünk. És vannak kellemes meglepetések, amikor azt gondolod, hogy valamivel nyersz 2 kW-ot, és aztán épp az ellenkezője adja meg.”

„Nagyon kifinomult tesztpadra és szenzorokra van szükség, és kiváló tesztmetodikára, hogy észrevegyük ezeket az apró előnyöket, és kiemeljük őket az általános tesztek „zajából”.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Szinte teljesen megújul a Mercedes motorja 2018-ra
Russellé a pole, meglepetések a vegasi időmérőn!
Horner: Nem felejtettük otthon a megfelelő hátsó szárnyunkat!
Russell az élen, Verstappen csak 5. az utolsó vegasi edzésen

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!