Szokatlan hiba: Albont nem merte a bokszba hívni a Toro Rosso

NORTHAMPTON, ENGLAND - JULY 12: Alexander Albon of Thailand driving the (23) Scuderia Toro Rosso STR14 Honda on track during practice for the F1 Grand Prix of Great Britain at Silverstone on July 12, 2019 in Northampton, England. (Photo by Bryn Lennon/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool  // AP-1ZX61T1ND2111 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Fotó: Toro Rosso
Alexander Albon szombaton bejutott a Q3-ba és az előkelő 9. helyről vághatott neki félig hazai versenyének. Sokáig nagyon jól állt, azonban furcsa technikai hiba ütötte fel a fejét, ami tönkretette a csapat stratégiáját és a thai pilóta versenyét.
Bajsz Ádám

Bajsz Ádám

Albon remekül rajtolt, a verseny első felében végig a Renault-kkal harcolt a pontszerző helyekért. A 13. körben járt először a boxutcában kerékcserén, ahol majdnem össze is ütközött Lando Norrisszal (ezt vizsgálták is a futam közben, de végül egyikőjük sem kapott büntetést).

A verseny közben aztán egy szokatlan hiba történt a motorral: a hibrid energiaforrásokra különleges szabályok vonatkoznak, így az autóval való érintkezés több esetben is tilos. Mivel magas feszültséget okozott a hiba, a csapat nem merte kihozni második kiállásra Alexet, aki emiatt a kopott gumikon volt kénytelen befejeznie a versenyt.

Nem volt egy egyszerű verseny, különösen a gumik kezelése szempontjából. A biztonsági autós fázis néhányaknak szerencsésen jött ki, még másoknak kevésbé, mi utóbbi csoportba tartoztunk. Előjött egy hiba is motorral, ami miatt a szerelőim nem érhettek hozzá az autómhoz, emiatt nem állhattam ki kerékcserére második alkalommal. Ez egy frusztráló hiba volt, de néha megesik az ilyesmi” – nyilatkozta Albon.

Természetesen a Honda technikai igazgatója, Toyoharu Tanabe is megszólalt a furcsa jelenség kapcsán:

A rendszer nagy fokú feszültséget jelzett Alex autójában. Ez az első alkalom, hogy ilyesmit tapasztalunk a pályán, ki kell vizsgálnunk a dolgot. Amikor ilyen figyelmeztetést kapunk, le kell állítanunk a rendszert és csak utána érhetünk hozzá az autóhoz. A futam közben döntenünk kellett, hogy vagy bejön a boxba és leállítjuk az autót, vagy kint marad a pályán, és azon a garnitúrán végigmegy. Végül utóbbi mellett döntöttünk” – magyarázta Tanabe.

Albon 39 körön keresztül nyúzta azokat az abroncsokat, végül a 12. helyen ért célba.

A csapat bánatát némileg feledtette, hogy Daniil Kvyat nagy felzárkózást bemutatva a 9. hellyel 2 pontot hozott a faenzaiaknak.

Maradj még, olvasd el ezeket is!

Kapcsolódó cikkek

Friss hírek

 

 

 

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!