Talán soha nem derül ki, mi okozta Vettel kiesését

A Red Bull Racing alakulatánál úgy nyilatkoztak, könnyen elképzelhető, hogy soha nem derül már fény arra, mi okozta Sebastian Vettel defektjét a múlt hétvégi Abu Dhabi Nagydíjon.


A Red Bull Racing alakulatánál úgy nyilatkoztak, könnyen elképzelhető, hogy soha nem derül már fény arra, mi okozta Sebastian Vettel defektjét a múlt hétvégi Abu Dhabi Nagydíjon.

A kétszeres világbajnok a futam első körében kényszerült kiállni, miután a rajtot követően nem sokkal autója defektet kapott, a szétszakadó jobb hátsó abroncs pedig megrongálta az RB7-es versenyautó felfüggesztését.

A Forma-1 hivatalos gumiszállítója, a Pirelli szerdán hivatalos sajtóközleményt adott ki, melyben ismertette részletes vizsgálatának eredményeit. Eszerint a defektet nem az abroncs szerkezeti hibája okozta, mint ahogy arra sem találtak bizonyítékot, hogy Vettel egy, a pályán elhelyezkedő törmelékre hajtott rá.

Ezzel együtt a Red Bullnál úgy vélik, a kiesés feltehetően egy másik autóról származó szénszáldarab okozhatta. A csapatot irányító Christian Horner ezzel együtt megerősítette, a Pirellivel közösen lefolytatott vizsgálattal nem sikerült feltárni az incidens pontos okát.

„Keményen dolgoztunk a Pirelli teljes támogatásával, hogy megtaláljuk a választ, de sajnos, ha az ember egy zacskó maradvánnyal jelenik meg, szinte lehetetlen határozott megoldást kidolgozni” – vallotta be a szakember.

„Az adatokból semmi sem utal arra, hogy valami gond lett volna a gumival a rajt előtt, de amikor Sebastian ráhajtott a kerékvetőre az 1-es kanyarban, akkor bekövetkezett a defekt. Úgy hisszük, a legvalószínűbb, hogy mindezt egy ott maradt tárgy okozta, de talán soha nem kapunk pontos választ.”

Horner emellett tagadta, hogy a defektet a gumi belső oldalfalának túlmelegedése okozta, ami a kiáramló forró kipufogógázok miatt következett be.

Hozzátette: a Jenson Button autóján elhelyezett fedélzeti kamera képe szerint füst szállt fel a jobb hátsó abroncs tájékáról, az azonban nem gumi, hanem égő karosszéria jele volt.

„A karosszéria kissé megégett, és emiatt füstölt a kerék környéke a rajt után. Sebastian rajtprocedúrája ugyanaz volt, mint Marké [Webber], és ugyanaz, mint az egész szezonban. Ráadásul ugyanazzal a konfigurációval dolgoztunk, mint korábban, szóval semmi okok nem látunk arra, miért lenne ilyesfajta problémánk.”

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

Exkluzív F1-es videók!

Imádod a Forma-1-et? Megnézel mindent, ami kedvenc sportágadról szól? Akkor ne maradj le YouTube-csatornánk újdonságairól sem!