Jelentős változáson esik át az évadnyitó Ausztrál Nagydíj előtt a Lotus istálló 2012-es versenyautója, az E20-as modell – árulta el az alakulat technikai igazgatója, James Allison.
Jelentős változáson esik át az évadnyitó Ausztrál Nagydíj előtt a Lotus istálló 2012-es versenyautója, az E20-as modell – árulta el az alakulat technikai igazgatója, James Allison.
Az új versenygép meggyőzően szerepelt az év első kollektív tesztsorozatán, Jerezben: a nyitónapon Kimi Räikkönen a tabella élén zárt, míg a harmadik napon csapattársa, Romain Grosjean bizonyult a leggyorsabbnak az új autók versenyében.
Habár az elért eredményekből messzemenő következtetéseket hiba volna levonni, az mindenesetre beszédes lehet, hogy a csapatot alig hátráltatták technikai problémák, és versenyzői összesen 404 kört tettek meg a 4,4 kilométer hosszú versenypályán.
A Lotus tehát optimistán várja a folytatást, ám James Allison technikai igazgató elárulta, Melbourne-be egy alaposan továbbfejlesztett versenyautóval érkeznek majd – akárcsak a mezőny többi csapata.
„Az az autó, amelyet Melbourne-be utaztatunk, teljesen más lesz, mint a Jerezben használt versenygép” – fogalmazott a szakember. „Még nagyon sok munka vár ránk az évadnyitó előtt, és számos elem változni fog az autón: az első szárny, a hátsó szárny, az oldalsó légbeömlők, a motorborítás, a padlólemez, a felfüggesztés elemei, a fékcsatornák… csak, hogy egy párat említsünk!”
„Mint általában, most is nagyon dolgos hetek várnak ránk.”