Friss hírek

Titokban tartják a motorok fogyasztását az F1-ben

Az FIA megerősítette, hogy a tavalyi évvel ellentétben, az idei szezonban nem hozza nyilvánosságra, ki milyen nehéz autóval vág neki a versenynek, amiből a tankolási tilalom miatt következtetni lehetne a motorok fogyasztására.

Az FIA megerősítette, hogy a tavalyi évvel ellentétben, az idei szezonban nem hozza nyilvánosságra, ki milyen nehéz autóval vág neki a versenynek, amiből a tankolási tilalom miatt következtetni lehetne a motorok fogyasztására.

Az irányító testület a tavalyi évben minden egyes időmérő után nyilvánosságra hozta, hogy ki milyen súlyú autóval vág neki a vasárnapi versenynek, azaz körülbelül hányadik körben tervezi első kiállását.

Azonban az idei évben, mikor már nem lesz tankolás a futam közben, minden pilóta a teljes versenytáv megtételéhez szükséges üzemanyag mennyiséggel áll rajthoz, így a súlyadatok ismeretében, könnyedén ki lehetne számolni az egyes erőforrások fogyasztását, ezért változtatott az FIA.

A sportszabályzat legújabb verziójában továbbá az is szerepel, hogy a kiállások alatt csak emberi erő által működtetett emelőt lehet használni az autók megemelésére, a korábban többek által előszeretettel alkalmazott hidraulikus emelők így teljesen eltűnnek a futamokról.

Az irányító testület ezzel akarja nehezíteni a csapatok dolgát, akiknek a tankolás betiltásával csak a kerékcserékre kell felkészülniük, jó esetben.

Az FIA a Forma-1 Bizottság által már elfogadott új pontrendszert is jóváhagyta, így az idei évben a 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1-es leosztásban kapják a versenyzők a pontokat, azaz jobban jutalmazzák az első helyezettet, mint az elmúlt években.

Az új gumiszabály is jóváhagyásra került, miszerint az első tíznek azzal a gumigarnitúrával kell megkezdenie a versenyt, amivel legjobb idejét elérte az időmérő utolsó etapjában, tehát ezen a téren nagyobb taktikázás lesz, mint az elmúlt években.

Az extra motorcserékre vonatkozó szabály is tisztázásra került. Ha egy versenyző elfogyasztotta a rendelkezésére álló nyolc erőforrást, az extra egység beszerelése utáni első versenyen tíz helyes rajtbüntetéssel kell számolnia, ha pedig egy versenyhétvégén két extra motort kell felhasználnia, azon, és az azt követő versenyen is rajtbüntetést kap.

Az új szabályok szerint az a versenyző, aki a felvezető körben belassul, és az első biztonsági autós vonalig nem tudja visszaszerezni időközben elvesztett pozícióit, a boxutcából lesz kénytelen elrajtolni.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

További cikkek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!