A Renault vezetése csütörtökön újabb válságértekezletet hívott össze, ahol a forma-1-es csapat eladása volt a központi téma. Döntés még nem született, ugyanis a helyzet komplikáltabb, mint azt gondolták, mivel több ajánlat is érkezett.
A Renault vezetése csütörtökön újabb válságértekezletet hívott össze, ahol a forma-1-es csapat eladása volt a központi téma. Döntés még nem született, ugyanis a helyzet komplikáltabb, mint azt gondolták, mivel több ajánlat is érkezett.
Francia lapértesülések szerint a Renault már döntött, hogy felszámolja forma-1-es csapatát, és csak motorszállítóként marad a királykategóriában.
Arról viszont még nem született egyezség, hogy kinek adják el a csapatot, amit mindenképpen meg akarnak lépni, hogy elkerüljék a büntetést, amiért megszegték a nyáron aláírt Concorde Egyezmény, ezzel vállalva, hogy 2012-ig maradnak.
A hírek szerint az egyik jelentkezőt a Renault párizsi, a másikat viszont az angol menedzsmentje támogatja. A döntés pedig emiatt nem egyszerű, mert azt mindkét tábor nagyon jól tudja, hogy ha rosszul választanak, a nagy játékosok biztosan távoznak, sőt állítólag többen már most új munkaadó után kutatnak.
Az egyik jelentkező a luxemburgi székhelyű GenII Capital, amely az elmúlt években számos területen próbálkozott, sikeresen. A cég tulajdonosai között van Gerard Lopez és Eric Lux, akik a svájci Charlie Chaplin múzeumba, alternatív energiát hasznosító erőforrások fejlesztésébe, illetve egy Gravity nevű menedzsment cégbe fektették tőkéjüket.
Utóbbi számos versenyzőt támogat, köztük a héten a Renault-nál tesztelő kínai Ho-Pin Tungot is, aki egy esetleges hatalomátvétel után jó eséllyel pályázna a csapat egyik versenyzői ülésére, Kamui Kobayashi mellett, aki iránt szintén érdeklődik a menedzsment cég.
A GenII Capital a következő két évben szorosan együttműködne a jelenlegi menedzsmenttel, és továbbra is Renault F1 néven szerepelne a bajnokságban, és ez idő alatt fokozatosan váltana arculatot és formát. Ez a lehetőség áll az első helyen a franciáknál.
A másik jelentkező pedig nem más, mint a David Richards vezette Prodrive. A brit szakember szintén két év alatt szeretné teljesen átalakítani a csapatot, hogy aztán Aston Martin néven folytathassa tovább a versenyzést a Forma-1-ben.
Ezt a lehetőséget viszont az angol menedzsment támogatja, jóllehet talán nem olyan vonzó a Renault számára. Richards ugyan változtatna a csapat nevén (Prodrive) már az első évben, azonban két évig még a franciák motorjait használná. A hírek szerint többet fizetne a csapatért, mint a GenII Capital, ugyanis a kuvaiti befektetők komoly forrásokkal rendelkeznek.
Francia lapértesülések szerint a Renault jövő héten újabb válságértekezletet tart, ahol végleges döntést fog hozni forma-1-es csapata jövőjéről.