Több ponton változnak az F1-es szabályok 2023-ra - F1VILÁG.HU

Több ponton változnak az F1-es szabályok 2023-ra

HIRDETÉS
Idén harmadszor ült össze a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa (WMSC), a meetingen pedig a Forma-1 jövőbeli szabályaival kapcsolatban is születtek döntések.
SUZUKA, JAPAN - OCTOBER 09: Max Verstappen of the Netherlands driving the (1) Oracle Red Bull Racing RB18 leads Charles Leclerc of Monaco driving the (16) Ferrari F1-75 on lap one during the F1 Grand Prix of Japan at Suzuka International Racing Course on October 09, 2022 in Suzuka, Japan. (Photo by Clive Rose/Getty Images)

Ezek közé tartozik, hogy a versenyautókra 2023-tól nagyobb tükröket szerelnek majd fel annak érdekében, hogy segítsék a versenyzők dolgát, és biztonságosabbá tegyék a küzdelmeket. Az évad során bizonyos csapatok már tesztelték is a nagyobb tükröket, a gyűjtött információk és visszajelzések alapján pedig a szövetség a szabályzat módosítása mellett döntött.

Szintén a biztonság növelését célozták meg azzal, hogy a versenyautók bukókeretét megerősítik a jövőben. A téma azt követően került újra terítékre, hogy a Brit Nagydíjon Guanyu Zhou félelmetes balesetet szenvedett, mely során autójának bukókerete lényegében megsemmisült, amikor a versenygép a startot követően a feje tetejére borult.

De nemcsak a technikai szabályokon, hanem a sportszabályzaton is változtatnak 2023-ra, az idei év során ugyanis több alkalommal komoly kavarodást okozott a rajtbüntetések megfelelő érvényesítése, illetve a végleges rajtsorrend felállítása. A sportszabályzat 28.3-as cikkelye a jövő évtől kezdve nem mondja ki azt, hogy egy versenyzőnek a rajtrács végéről kell rajtolnia, amennyiben 15 rajthelyes büntetést szed össze. A szabály ezen pontja úgy fog szólni, hogy amennyiben egy versenyző több mint 15 rajthelyes halmozott rajtbüntetést szed össze, vagy úgy büntették meg, hogy a mezőny végéről kell rajtolnia, az összes többi eredményt elérő versenyző mögül lesz kénytelen startolni.

Azok a versenyzők, akik 15, vagy annál kevesebb rajthelyes büntetést kapnak, az időmérőn elért eredményeik alapján fognak felsorakozni a rajtrácsra. Ha két versenyző a büntetése után ugyanabban a pozícióban végezne, az időmérőn jobb köridőt elérő pilóta indulhat a kedvezőbb helyről.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!