Több tesztlehetőséget, és melegebb helyszíneket szeretne a jövőben a Forma-1 kizárólagos gumiszállítója, a Pirelli – Paul Hembery, a vállalat motorsport-igazgatója szerint mindent megtesznek azért, hogy a lehető legjobban kiszolgálják a királykategória csapatait.
Több tesztlehetőséget, és melegebb helyszíneket szeretne a jövőben a Forma-1 kizárólagos gumiszállítója, a Pirelli – Paul Hembery, a vállalat motorsport-igazgatója szerint mindent megtesznek azért, hogy a lehető legjobban kiszolgálják a királykategória csapatait.
A 2013-as bajnokság első versenyeit követően számos kritika érte az olasz gumigyártót, mely a Spanyol Nagydíjat követően – ahol több mint 80 kerékcserére volt szükség a túl gyorsan kopó gumik miatt – úgy döntött, változtat jelenlegi abroncsain.
A Pirelli már a Kanadai Nagydíjon a csapatok rendelkezésére bocsátja új termékeit, melyek tartósság tekintetében a tavalyi gumikra hajaznak majd, a vegyületek azonban megőrzik azt a teljesítményt, mellyel az eddig használt vegyületek rendelkeztek.
„Arra törekszünk, hogy olyan gumikat adjunk a Forma-1 csapatainak, melyek rendelkeznek a 2012-es abroncsok stabilitásával, valamint a jelenlegi keverékek teljesítményével” – mondta Paul Hembery.
„Vállalatként mindig gyorsan javítottunk, ha szükségesnek láttuk: miután kiértékeltük az első versenyeken látottakat, úgy döntöttünk, további elemzésekbe kezdünk, mert a Spanyol Nagydíjon világossá vált, hogy a kerékcserék száma túl sok volt.”
„A barcelonai futamot négy bokszkiállással nyerték meg, ami velünk korábban csak egyszer történt meg. A mostani változtatások azt jelentik, hogy a gumik nem kopnak majd olyan jelentősen, tehát csökken a kerékcserék száma.”
A Pirelli motorsport-főnöke mindazonáltal rámutatott arra, nagyon nehéz dolguk van, a jelenlegi tesztkorlátozások közepette ugyanis nincs lehetőségük arra, hogy pontos helyzetértékelést hajtsanak végre, ráadásul tesztautójuk sem túl kompetens a jelenlegi viszonyok tekintetében.
„A tesztkorlátozások miatt teljesen világos, hogy az eredeti, 2013-as abroncsok túlságosan teljesítményorientáltak voltak. Miután észleltük ezt, azonnal a gyors megoldásra törekedtünk. Ki kell emelni, hogy a téli tesztekre vonatkozó szabályok korlátozzák a lehetőségét annak, hogy olyan feltételek mellett próbáljuk ki a gumikat, mint a versenyeken – alacsony ugyanis a hőmérséklet, és az idő is véges.”
„A csapatok ugyanazon a véleményen vannak, mint mi: szeretnének többet tesztelni, lehetőség szerint más helyszíneken. Gondos szimulációk alapján fejlesztettük ki a 2013-as abroncsokat, ezek azonban nem voltak elegendőek, figyelembe véve, hogy mennyit gyorsultak az autók (több mint 3 másodpercet körönként).”
„Azért is döntöttünk a változtatás mellett, hogy elkerüljük a különféle törmelékek okozta rétegleválást. Fontos kiemelni, hogy az efféle meghibásodás – mely akkor jelentkezik, ha a futófelület leválik – nem veszélyezteti a gumik biztonságosságát, hiszen az abroncs belső szerkezetét semmilyen módon nem befolyásolja, így a versenyző képes befejezni az adott kört, és biztonságosan le tudják cserélni a sérült gumit.”
„Ezeket a rétegleválásokat törmelékek okozzák, melyek miatt túlmelegszik a futófelület. Szeretnénk köszönetet mondani a csapatoknak folyamatos és rendkívül értékes támogatásukért, hiszen szorosan együttműködünk velük annak érdekében, hogy megfelelő kompromisszumokat kössünk a nyers sebesség, valamint a látványosság között.”