Az idei szezon szabályváltozásai miatt a hátsó szárnyak 10 cm-rel szélesebbek és 2 cm-rel magasabbak lettek, azonban egy tényezővel nem számoltak eddig: az Ausztrál Nagydíjon a hátsó sorokban lévő versenyzők egyszerűen nem látták a rajtlámpákat.
„Nem láttam a lámpákat” – mondta Pierre Gasly, a Red Bull versenyzője, aki a 17. rajthelyről vágott neki a versenynek. „Csak arra tudtam reagálni, amikor az autók körülöttem elindultak, és ez néhány pozícióba került nekem.”
Robert Kubica, a Williams pilótája is hasonlóan járt: Ez volt az első állórajtom 8 éve és 4 hónapja. Az utolsó 2010-ben volt Abu Dhabiban. Ehhez képest nagyon jól ment, még úgy is, hogy nem láttam a lámpákat.”
„A McLaren hátsó szárnya eltakarta. Csak az első felét láttam, a többit nem. Emiatt akkor kicsit pánikoltam” – folytatta a lengyel.
Az FIA egyik szóvivője a Motorsport-Total.com-nak úgy nyilatkozott, hogy a jelenség „egy nem szándékolt következménye a nagyobb hátsó szárnyaknak. A Forma-1-es csoporttal közösen dolgozunk a megoldáson a szezon hátralévő részére, kezdve a Bahreini Nagydíjjal.”
Hogy hogy fogják megoldani a problémát, arról egyelőre nem adott tájékoztatást az FIA, azonban elképzelhető, hogy még egy lámpát helyeznek a mezőny hátsó feléhez is. Ezt a megoldást 2009-ben már egyszer bevezették, azonban 2017-től, amikor újra alacsonyabbak lettek a hátsó szárnyak, nem használták.
Sokkal magasabbra nem tehetik a lámpákat, mivel akkor a pilóták a Halo miatt nem látnák őket.