Forma-1-es versenyzők arra biztatják a Nemzetközi Automobil Szövetséget (FIA), fontolja meg a hátrafelé néző kamerák, illetve kijelzők használatát a visszapillantó tükrök helyett.
Erről már az Amerikai Nagydíj pénteki versenyzői értekezletén is beszéltek az érintettek, leginkább Kevin Magnussen vitatott szuzukai védekező manővere után, melyet Charles Leclerckkel szemben követett el.
|
Az apró tükrökre már jó néhány éve panaszkodnak az F1-es versenyzők, hiszen nagyon nehéz megítélniük, milyen messze van tőlük a mögöttük érkező, főleg, ha az használja a DRS-rendszert is.
Bár a 2019-es évre módosítottak a technikai szabályokon, hogy a tükröket hatékonyabban tudják használni a pilóták, a mezőny egyes tagjai szerint alternatív megoldásokat is fontolóra kellene venni.
A versenyzők szerint megoldást jelentene, ha hátrafelé néző kamerákat szerelnének az autókra, ezek képét pedig a tükrök helyére vetítenék ki. Néhány versenysorozatban egyébként már használnak ilyen megoldást.
Az FIA meg is vizsgálta ennek lehetőségét, és néhány problémával találta szemben magát, melyeket meg kellene oldani.
Az egyik a kijelzők fényereje, hiszen azoknak minden időjárási körülmény közepette megfelelőnek kell lenniük. Az sem mindegy, hogy hol helyeznék el őket – a jelenlegi tükrök helyén, vagy esetleg a pilótafülkében.
„Charlie Whiting azt mondta, a dolog most Kevin miatt lett egy kicsit felkapottabb” – mondta Carlos Sainz az Autosportnak.
„Rá kellett jönnünk, hogy a tükrökkel nem igazán látunk magunk mögé – szóval lehet, hogy Kevin manővere szándékos volt, de elképzelhető, hogy csak rosszul mérte fel a szituációt a tükrök miatt. Ez velem is megtörtént már korában, szóval nem fogok ujjal mutogatni rá.”
„Inkább ki kell mondanunk, hogy a jelenlegi tükrök nem felelnek meg az F1-es sztenderdeknek. Javasoltuk, hogy legyenek kamerák az egyszerű tükrök helyett, és azt gondolom, az FIA meg is vizsgálja a dolgot. De még nincs tisztázva.”
„A versenyzőktől jött az ötlet, tudjuk, hogy más kategóriákban használják. Ez persze nem jelenti azt, hogy itt is bevezetik, de lehetőséget kínálhat.”
A Mercedes versenyzője, Valtteri Bottas szerint jó alternatíva lehet a kamerák elhelyezése: „Nem látom okát annak, miért ne működne.”
„Azt gondolom, számos utcai autóban, és egyéb versenysorozatokban is vannak okos dolgok a tükrökkel kapcsolatban, például kijelzők és kicsi kamerák. A technológia tehát adott. A miénk kellene, hogy legyen a vezető sportág a technológia szempontjából, szóval biztos vagyok benne, hogy megoldható, és jó lenne.”