IMOLAGP

Tömeges rajtbüntetés az Olasz Nagydíjon

Nem kevesebb, mint 168 rajtpozíciónyi büntetés lett hivatalosan kiszabva a hétvégi Olasz Nagydíjon, így brutálisan megkavarták a rajtrács második felét a sportfelügyelők.


Nem kevesebb, mint 168 rajtpozíciónyi büntetés lett hivatalosan kiszabva a hétvégi Olasz Nagydíjon, így brutálisan megkavarták a rajtrács második felét a sportfelügyelők.

A McLaren, a Toro Rosso és a Red Bull csapatai között lett kiosztva a büntetések nagy része, miután számos motorcserét hajtottak végre az említett alakulatok, egyesek taktikai, másik megbízhatósági problémák miatt, hiszen sem a Honda, sem a Renault nem áll a helyzet magaslatán napjainkban.

Mindez azt is jelenti, hogy a Manor pilótái, Will Stevens és Roberto Merhi a 13., illetve a 14. helyről vághatnak neki a vasárnapi megmérettetésnek, a büntetés miatt hátrébb sorolt pilóták előtt.

A mezőny végéről induló hatos egyike sem tudta „letölteni” teljes büntetését, hisz Daniel Ricciardót például 50 rajtpozícióval sorolták hátrébb számos motorcseréje miatt, így ő fog a mezőny utolsó előtti pozíciójából indulni, hiszen szám szerint az ő büntetése a legnagyobb.

Utolsóként egyébként Max Verstappen indulhat, aki mért kör nélkül fejezte be az időmérőt, majd meg is büntették egy áthajtásos büntetéssel, amiért az első etapban leszakadt a motorborítás autójáról, amit a csapat a nagy sietségben nem rögzített megfelelően.

Az egyetlen nem technikai probléma miatt büntetett versenyző Marcus Ericsson, aki egy három rajthelyes büntetést kapott, amiért feltartotta a Force India pilótáját, Nico Hülkenberget az időmérőn.

Mivel Carlos Sainz – aki a 13. helyre kvalifikálta magát – motorcsere miatt büntetést kapott, a Sauber pilótája, Ericsson csak két helyet rontott, és a 10. helyett a 12. pozícióból indulhat.

A büntetések teljes listája:

Ericsson: 3 rajthely feltartásért

Button: 5 rajthely, 9. motor használata

Alonso: 10 rajthely, 9. motor használata

Sainz: 35 rajthely, 5. és 6. motor használata + 5. turbó, MHU-K és MGU-H használata

Kvyat: 35 rajthely, 6. és 7. motor használata + 5. és 6. turbó + váltó használata

Ricciardo: 50 rajthely, 6. motor és 5. turbó, MGU-K és MGU-H használata + 7. motor és 6. turbó, MGU-K és MGU-H használata

Verstappen: 30 rajthely, 7. motor és 5. turbó, MGU-K használata + a 6. motor plombájának feltörése.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

Ezeket is ajánljuk!

További cikkek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!