Tovább próbálkozik új első szárnyával a Ferrari

Az Indiában használt első terelőszárny továbbfejlesztett változatával érkezik a hétvégi Abu Dhabi Nagydíjra a Ferrari alakulata – erősítette meg a maranellói gárda technikai igazgatója, Pat Fry.


Az Indiában használt első terelőszárny továbbfejlesztett változatával érkezik a hétvégi Abu Dhabi Nagydíjra a Ferrari alakulata – erősítette meg a maranellói gárda technikai igazgatója, Pat Fry.

Mint ismert, az olasz istálló mindent megtesz azért, hogy bombaformában kezdhesse meg a 2012-es idényt, így már most számos újítást pályára visznek. Ezek közé tartozik egy vadonatúj fejlesztésű első szárny is, mely konstrukciót a Red Bull RB7-eséről lestek el az olaszok.

A szárnyat már az Indiai Nagydíjon is pályára vitte a Ferrari, Felipe Massa és csapata azonban bizarr problémával találta szemben magát, hiszen az új elem olyannyira meghajlott nagy tempónál, hogy véglapjaival gyakorlatilag felszántotta az aszfaltot.

A gárda technikai igazgatója, Pat Fry mindazonáltal elárulta, nem a tervezéssel, sokkal inkább a szárny minőségével volt probléma, így Massa és csapattársa, Fernando Alonso Abu Dhabiban az új szárny egy továbbfejlesztett változatát viheti majd pályára.

A Ferrari nyíltan elismerte, hogy bizonyos trükköket ellestek a Red Bulltól az új első szárny tervezésekor.

„Azt gondolom, teljesítmény szempontjából a legnagyobb előrelépést az első szárnnyal tettük meg az elmúlt versenyeken – az új elemet először Korában próbáltuk ki, majd mindkét autót felszereltük vele Indiában” – fogalmazott Fry.

„Ez egy nagyon érdekes fejlesztés számunkra, hiszen megváltoztatja az autó karakterisztikáját, és meglehetősen izgalmas kihívás, hogy megértsük, miképp tudjuk a legtöbbet kihozni belőle, ráadásul rövidtávon segített nekünk a teljesítmény tekintetében.”

„Az Indiában használt szárnnyal voltak bizonyos minőségi problémák, de ugyanezt a megoldást pályára visszük Abu Dhabiban is, noha sokat dolgoztunk azon, hogy bizonyos szempontból elvégezzünk néhány módosítást, miután láttuk, miképp viselkedett a legutóbbi versenyen. Mindkét versenyzőnk kipróbálja majd a szárnyat az előttünk álló hétvégén.”

A Ferrari számára tavaly nem hozott szerencsét a Yas Marina versenypálya, Fernando Alonso ugyanis elveszítette a világbajnoki címet Sebastian Vettellel szemben.

Pat Fry elárulta, ezúttal nem okoz majd problémát az előzés az ultramodern versenypályán – köszönhetően a két DRS-zónának.

„Tavaly – mint ahogy azt a saját kárunkon meg is tanultuk – nagyon nehéz volt előzni ezen a pályán” – magyarázta a technikai igazgató.

„Idén viszont eddig nagy változásokat láthattunk, köszönhetően több tényezőnek, beleértve a DRS-t. Bizonyos esetekben az előzési zóna nem volt elég hosszú, és ezt kétségtelenül orvosolni kell a jövő évre, habár más pályákon meglehetősen egyszerű volt megelőzni egy másik autót.”

„Tehát biztos vagyok abban, hogy a két DRS-zónával ezen a hétvégén könnyebb lesz az előzés, mint 2010-ben, de amíg nem hajtunk ki a pályára, addig nehéz megmondani, mennyivel is lesz egyszerűbb a dolog.”

„Továbbra is olyan keményen nyomjuk, amennyire csak tudjuk. Nagyjából ugyanazt várjuk ettől a hétvégétől is, mint az elmúlt néhány versenytől: ha sikerül mindent összeraknunk, mint ahogy tettük azt Indiában Fernandóval, akkor jó esélyünk lehet arra, hogy dobogóra álljunk.”

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

Exkluzív F1-es videók!

Imádod a Forma-1-et? Megnézel mindent, ami kedvenc sportágadról szól? Akkor ne maradj le YouTube-csatornánk újdonságairól sem!