Tovább szigorítanak a Forma-1-ben

Fotó: Renault
Fotó: Renault
2020-tól tovább szigorít az olajégetésre vonatkozó szabályokon a Forma-1 irányító testülete, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA).

A V6-os hibrid erőforrások 2014-es bevezetése, illetve az ezzel járó üzemanyag-felhasználásra vonatkozó korlátozások óta a királykategória csapatai az olaj égetése révén igyekeznek több motorerőre szert tenni.

Az FIA számos alkalommal szigorított már az olajégetésre vonatkozó regulákon, jelenleg a csapatok 100 km-en mindössze 0,6 liter olajat égethetnek el, 2019-re pedig további intézkedéseket hoztak annak érdekében, hogy a csapatok dolgát megnehezítsék az időmérőkön ebben a tekintetben – nem lehet például segédtartályból olajat adni a kenőanyag-rendszerhez a kvalifikációk során.

Mivel a szövetség úgy érzi, hogy az F1-es csapatok továbbra is a határokat feszegetik a kérdésben, a jövőben felére csökkentik az elégethető olajmennyiséget: 0,3 literre 100 km-en. Erről a tél folyamán már értesítették is őket.

„Az olajkérdés egyszerű. A szabályok kimondják, hogy az egyetlen üzemanyag, amit el lehet égetni, a benzin. Szóval az olaj csak kenőanyag lehet” – mondja Nikolas Tombazis, az FIA szakembere.

„Tisztában vagyunk azzal, hogy van olajégetés, és bizonyos esetekben ez hozzájárulhat a teljesítményhez, ami nem helyes. Beavatkoztunk és 100 km-en 0,6 kg-ra korlátoztuk az olajégetést, de jövőre még lejjebb akarjuk szorítani.”

„Ha pedig ilyen alacsony mértékről van szó, akkor világossá válik, hogy nincs szükség segédtartályra az időmérőkön. És ez a 2019-es év újdonsága.”

 

Kapcsolódó cikkek

Az F1-es pontverseny állása a sanghaji verseny után

Az első két versenyhez hasonlóan a Forma-1-es Kínai Nagydíj is a Mercedes kettős győzelmét hozta. Lewis Hamilton verhetetlen volt, a Ferrari pedig nem tudta reprodukálni két héttel ezelőtti tempóját Sanghajban.

F1: Kínai Nagydíj – Végeredmény

A Mercedes kettős győzelmével zárult a 2019-es Forma-1-es szezon harmadik versenye, a Kínai Nagydíj. Lewis Hamilton elsőként szelte át a célvonalat csapattársa, Valtteri Bottas, valamint a Ferrari Sebastian Vettel előtt.

F1 1000. – A résztvevők kedvencei (3. rész)

A Forma-1 történetének 1000. versenyét rendezik hamarosan, Kínában. Megszámlálhatatlanul sok felejthetetlen pillanat, melyekre nemcsak az egyszeri rajongók, de természetesen maguk a résztvevők is szívesen emlékeznek vissza.

Az F1-es Kínai Nagydíj rajtrácsa

Valtteri Bottas vezetésével a Mercedes csapata bérelte ki az első rajtsort a Forma-1-es Kínai Nagydíj szombati időmérőjén, mögöttük a Ferrarik, a Red Bullok, a Renault-k és a Haasok sorakoznak.

Ekkor rajtol az F1-es Kínai Nagydíj

A Mercedes versenyzői rajtolhatnak az élről a 2019-es Forma-1-es szezon harmadik versenyén, a Kínai Nagydíjon. Mutatjuk, mikor lesz érdemes a TV elé ülni!

Friss hírek