Nem az erőforrások korlátozása, sokkal inkább a szabályok stabilitása jelenthet megoldást a költségek hatékony kontrollálására – véli a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner, aki nem aggódik amiatt, hogy alakulata továbbra is ellentétben áll a mezőny többi tagjával.
Nem az erőforrások korlátozása, sokkal inkább a szabályok stabilitása jelenthet megoldást a költségek hatékony kontrollálására – véli a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner, aki nem aggódik amiatt, hogy alakulata továbbra is ellentétben áll a mezőny többi tagjával.
Az osztrák istálló, valamint testvércsapata, a Toro Rosso még a nyár elején megvétózta a rivális csapatok, illetve a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) akaratát, minek következtében a költségek korlátozására vonatkozó egyezmény (RRA) nem lehet része a 2013-as Forma-1-es szabályoknak.
A csapatnál úgy vélik, az RRA miatt hátrányba kerülnének a többi gyári alakulattal szemben.
Christian Horner elmondta, mindent megtesznek azért, hogy sikeresek legyenek a száguldó cirkuszban, és tagadta, hogy ezért csillagászati összegeket áldoznak fel.
„Azért létezünk, hogy a lehető legjobban szerepeljünk, megpróbáljunk versenyeket és bajnoki címeket nyerni” – mondta a csapatfőnök.
„Nyilvánvalóan költségtudatosan dolgozunk, nem a miénk a legnagyobb költségvetés az F1-ben. Ahhoz, hogy ezt lássuk, elég megnézni a sokatmondó versenyzői béreket. Tehát elég ironikusnak tűnik, amikor a költségcsökkentést hangoztatjuk, miközben a versenyzői fizetések továbbra is ilyen szinteken mozognak.”
„Határozottan úgy érzem, kényelmes helyzetben vagyunk. Arra összpontosítunk, hogy a lehető legjobban szerepeljünk. A költségek korlátozására vonatkozóan már hosszú ideje ugyanaz az álláspontunk – ha ez nem tetszik másoknak, az az ő gondjuk, nem a miénk.”
Horner szerint hiba lett volna egyezségre jutni a többi csapattal az RRA-t illetően, a Red Bull ugyanis a többi gyári csapattal szemben hátrányba került volna. A szakember szerint jobb volna, ha az egyezménybe nemcsak a kasztni, de a motor is belefoglaltatna.
„Mi mindig is azon a véleményen voltunk, hogy az RRA nem hatékony módja a költségek kontrollálásának, amíg kiemelünk bizonyos területeket. Mindig hangoztattuk, hogy egy átlátható, mindenre kiterjedő megoldásra volna szükség. A kasztnira vonatkozó RRA, amiről folytak a tárgyalások, nem ilyen. Ha a motorról is szó lenne, akkor persze már érdekesebb volna a történet.”
„Viszont továbbra is úgy véljük, a költségek irányításának leghatékonyabb módja, ha stabil, következetes szabályaink vannak, hiszen ezeknek hála a kisebb, független csapatok is versenyképesek lehetnek a Forma-1-ben.”