Továbbra is ragaszkodik az új motorformula bevezetéséhez a Renault – jelentette ki a francia gyártó ügyvezetője, Jean-Francois Caubet, aki szerint a vállalat F1-es jövője múlik a 2013-as szabályokon.
Továbbra is ragaszkodik az új motorformula bevezetéséhez a Renault – jelentette ki a francia gyártó ügyvezetője, Jean-Francois Caubet, aki szerint a vállalat F1-es jövője múlik a 2013-as szabályokon.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa (WMSC) legutóbbi ülésén jóváhagyta az 1,6 literes turbómotorok 2013-as bevezetését, a sportot irányító testület azonban több csapat tiltakozása miatt nem zárkózik el az új motorformula késleltetésétől sem.
A Forma-1 Bizottsága jövő héten ülésezik, ahol a csapatok vezetői megvitatják majd a 2013-as terveket. A halasztáshoz feltehetőleg valamennyi alakulat és motorgyártó beleegyezésére szükség lesz, a Renault pedig ragaszkodik az új szabályokhoz.
A Renault Sport ügyvezető igazgatója, Jean-Francois Caubet az Autosport című brit szaklapnak nyilatkozva elmondta, megértik a Ferrari, a Mercedes és a Cosworth aggodalmait, ám kijelentette, a Renault nem kívánja késleltetni a motorformula bevezetését.
„Nem változott az álláspontunk. Jean Todtot és Bernie Ecclestone-t is tájékoztattuk arról, hogy ragaszkodunk az új szabályokhoz, mert amikor úgy döntöttünk, hogy nem fordítunk hátat a Forma-1-nek, három feltétel nagyon is világos volt.”
„Az első az volt, hogy változtassunk a technológián annak érdekében, hogy szorosabb kapcsolat legyen a Forma-1, valamint utcai termékeink között. Szerettük volna csökkenteni a költségeket is, és mindemellett a teljesítmény is fontos volt.”
„Költségeink felére csökkentek, jól teljesítettünk a Red Bull Racinggel és a Renault-val, az utcai gyártás jelentősége viszont továbbra is kulcskérdés számunkra. Tisztában vagyunk a Ferrari, a Mercedes és a Cosworth álláspontjával, és sokszor összeültünk már az autógyártókkal, de a Renault-nak nem változott a véleménye.”
„Elmondtam Bernie-nek és Jean Todtnak, hogy a „vörös zónába” kerültünk, mert nem tudjuk, milyen lesz a jövő a Renault számára.”
„A dolgok sokkal bonyolultabbak. Meg akarjuk érteni, ki irányítja a sportot. A Renault költségei a Forma-1-ben 100 millió euró körül forognak. Elmondtuk a Nissannak, miképp néz ki a jövő a Forma-1-ben, és kinyitottuk az ajtót a Nissan illetve az Infiniti előtt az F1-be kerüléshez. Számukra ez egy hosszútávú stratégia. Követték a Renault-t az új motorokért, most pedig azt sem tudjuk, hol állunk.”
„Nem akarunk nyílt konfliktust. Nem szeretnénk felhasználni a médiát, de mára a „vörös zónába” kerültünk.”
Míg a Ferrari teljes mértékben ellenzi az 1,6 literes aggregátok bevezetését, addig a Mercedes és a Cosworth nyitott a javaslatra, pusztán a költségek miatt aggódik.
Arra a kérdésre, hogy a Renault kivonul-e a Forma-1-ből, mint motorgyártó, ha az új szabályok nem kerülnek bevezetésre 2013-ban, Caubet így felelt: „A probléma az a késleltetéssel, hogy ha a Renault-nál azt mondod, ‘oké, az új motor 2015-ben érkezik’, akkor a hitelesség a nullával lesz egyenlő. Ez pedig kulcskérdés.”