Továbbra is ragaszkodik az új szabályokhoz a Renault

Továbbra is ragaszkodik az új motorformula bevezetéséhez a Renault – jelentette ki a francia gyártó ügyvezetője, Jean-Francois Caubet, aki szerint a vállalat F1-es jövője múlik a 2013-as szabályokon.


Továbbra is ragaszkodik az új motorformula bevezetéséhez a Renault – jelentette ki a francia gyártó ügyvezetője, Jean-Francois Caubet, aki szerint a vállalat F1-es jövője múlik a 2013-as szabályokon.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa (WMSC) legutóbbi ülésén jóváhagyta az 1,6 literes turbómotorok 2013-as bevezetését, a sportot irányító testület azonban több csapat tiltakozása miatt nem zárkózik el az új motorformula késleltetésétől sem.

Hirdetés
 

A Forma-1 Bizottsága jövő héten ülésezik, ahol a csapatok vezetői megvitatják majd a 2013-as terveket. A halasztáshoz feltehetőleg valamennyi alakulat és motorgyártó beleegyezésére szükség lesz, a Renault pedig ragaszkodik az új szabályokhoz.

A Renault Sport ügyvezető igazgatója, Jean-Francois Caubet az Autosport című brit szaklapnak nyilatkozva elmondta, megértik a Ferrari, a Mercedes és a Cosworth aggodalmait, ám kijelentette, a Renault nem kívánja késleltetni a motorformula bevezetését.

„Nem változott az álláspontunk. Jean Todtot és Bernie Ecclestone-t is tájékoztattuk arról, hogy ragaszkodunk az új szabályokhoz, mert amikor úgy döntöttünk, hogy nem fordítunk hátat a Forma-1-nek, három feltétel nagyon is világos volt.”

„Az első az volt, hogy változtassunk a technológián annak érdekében, hogy szorosabb kapcsolat legyen a Forma-1, valamint utcai termékeink között. Szerettük volna csökkenteni a költségeket is, és mindemellett a teljesítmény is fontos volt.”

„Költségeink felére csökkentek, jól teljesítettünk a Red Bull Racinggel és a Renault-val, az utcai gyártás jelentősége viszont továbbra is kulcskérdés számunkra. Tisztában vagyunk a Ferrari, a Mercedes és a Cosworth álláspontjával, és sokszor összeültünk már az autógyártókkal, de a Renault-nak nem változott a véleménye.”

„Elmondtam Bernie-nek és Jean Todtnak, hogy a „vörös zónába” kerültünk, mert nem tudjuk, milyen lesz a jövő a Renault számára.”

„A dolgok sokkal bonyolultabbak. Meg akarjuk érteni, ki irányítja a sportot. A Renault költségei a Forma-1-ben 100 millió euró körül forognak. Elmondtuk a Nissannak, miképp néz ki a jövő a Forma-1-ben, és kinyitottuk az ajtót a Nissan illetve az Infiniti előtt az F1-be kerüléshez. Számukra ez egy hosszútávú stratégia. Követték a Renault-t az új motorokért, most pedig azt sem tudjuk, hol állunk.”

„Nem akarunk nyílt konfliktust. Nem szeretnénk felhasználni a médiát, de mára a „vörös zónába” kerültünk.”

Míg a Ferrari teljes mértékben ellenzi az 1,6 literes aggregátok bevezetését, addig a Mercedes és a Cosworth nyitott a javaslatra, pusztán a költségek miatt aggódik.

Arra a kérdésre, hogy a Renault kivonul-e a Forma-1-ből, mint motorgyártó, ha az új szabályok nem kerülnek bevezetésre 2013-ban, Caubet így felelt: „A probléma az a késleltetéssel, hogy ha a Renault-nál azt mondod, ‘oké, az új motor 2015-ben érkezik’, akkor a hitelesség a nullával lesz egyenlő. Ez pedig kulcskérdés.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Továbbra is ragaszkodik az új szabályokhoz a Renault
Norris: Verstappen a valaha volt egyik legtehetségesebb versenyző a Forma-1-ben
Jót röhögtek Norrisék a versenytársak gyerekkori fotóin [Videó]
Albon azt mondja, készen áll a visszatérésre
Az új motorérának is a Petronasszal közösen vág neki a Mercedes
A nap képe: Nem léteztek még a gumimelegítő paplanok? Ecclestone akkor is megoldotta!

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!