Carlos Ghosn, a Renault ügyvezető igazgatója elárulta, a francia gyártó soha nem volt még ennyire elkötelezett a Forma-1 iránt, noha továbbra sem tervezi, hogy konstruktőrként vállaljon szerepet az autósportok csúcsosztályában.
Carlos Ghosn, a Renault ügyvezető igazgatója elárulta, a francia gyártó soha nem volt még ennyire elkötelezett a Forma-1 iránt, noha továbbra sem tervezi, hogy konstruktőrként vállaljon szerepet az autósportok csúcsosztályában.
A Renault jövőre négy csapatot, a Williamst, a Red Bull Racinget, és a várhatóan új név alatt futó Team Lotust (Caterham) és Lotus Renault GP-t (Lotus) látja majd el erőforrásaival.
„Ha van egy csapatod, és ez a csapat nyer, akkor nagyszerű munkát végzel, de ha ennek a csapatnak nincs jó teljesítménye, akkor nem végzel olyan jó munkát” – mondta a Renault ügyvezetője, Carlos Ghosn az Autosportnak, aki szerint sokkal jobb hozzáállás a francia manufaktúra részéről, hogy a belátható jövőben csak motorszállítóként vesz részt a Forma-1-ben.
„Vannak hullámvasútszerű időszakok, és az ember mindent egy lapra tesz fel. De tudják, mi nem ezt szeretnénk – nem azért vagyunk itt, hogy versengjünk a Forma-1-ben. Azért vagyunk itt, hogy fenntartsuk a nevünket, a márkát, a technológiánkat, és azt a képet, hogy a miénk egy megbízható autógyártó.”
„Éppen ezért úgy érzem, sokkal jobb stratégiát választottunk azzal, hogy „csak” partnerek vagyunk idén, és leszünk jövőre is, amikor négy csapatot látunk el motorjainkkal. Remélhetőleg több ezek közül jó pozícióban lesz majd a versenyeken.”
Habár konstruktőrként a Renault kétszer egymás után – 2005-ben és 2006-ban – világbajnoki címet szerzett, Ghosn elárulta, nem tervezik, hogy a közeljövőben gyári csapattal álljanak elő.
A szakember emellett elmondta, bízik abban, hogy új partnerük, a Williams jövőre nagyot lép majd előre.
„Hiszünk a Williamsben, és nyilván azért látjuk el őket motorokkal, mert hisszük, hogy sokkal több potenciál van bennük, mint amit idén mutatnak.”