Jarno Trulli bízik benne, hogy minél előbb visszatérnek a slick gumik a Forma-1-be, ugyanis véleménye szerint a jelenlegi rovátkás abroncsok természetellenes vezetési stílust követelnek meg, illetve gátolják az előzéseket.
Jarno Trulli bízik benne, hogy minél előbb visszatérnek a slick gumik a Forma-1-be, ugyanis véleménye szerint a jelenlegi rovátkás abroncsok természetellenes vezetési stílust követelnek meg, illetve gátolják az előzéseket.
Az idei évtől egyedüli beszállítóként tevékenykedő Bridgestone cégóriás a múlt héten megerősítette, hogy a csapatok kérésének eleget téve slick gumikkal is ellátja a résztvevőket a jövő heti jerezi teszteken. A japán nagyvállalat a csapatokkal karöltve adatokat szeretne begyűjteni a sima felületű abroncsokról, melyek nagy valószínűséggel 2009-ben ismét visszatérnek a Forma-1-be.
Bár egyelőre még nem született döntés ez ügyben, Trulli mégis bízik benne, hogy hamarosan már slick gumikon körözhetnek a Forma-1-ben.
“Voltam olyan szerencsés, hogy első évemben a Forma-1-ben versenyezhettem a slick gumikkal, és nagyon boldog lennék, ha visszatérnénk a slick abroncsokra a jövőben” – mondta a Toyota olasz versenyzője az Autosprintnek adott nyilatkozatában.
“Soha nem rajongtam a rovátkás gumikért, mert természetellenes vezetési stílust követelnek meg a versenyzőktől a futam alatt. Mikor a gumik elkezdenek szemcsésedni, és ez nem a versenyző hibájából történik, akkor egyszerűen nem lehet mit tenni. Csak reménykedni tudsz, hogy minden rendben lesz” – magyarázta Trulli.
A Forma-1 az egyetlen komolyabb motorsport széria, ahol rovátkás abroncsokat használnak. Trulli éppen ezért bízik benne, hogy hamarosan a királykategória is követi a többi széria példáját, és visszatér a slick gumik használatához.
“A rovátkás gumik egy teljesen más vezetési stílust követelnek meg, mint amihez más szériákban hozzászoktak a versenyzők. A gumik okozzák a legnagyobb gondot manapság. Néhány kör alatt a gumik karakterisztikája drasztikusan megváltozik. A kontaktusfelület lecsökkenésével nagyobb az esélye a túlmelegedésnek, ami alulkormányozottsághoz és szemcsésedéshez vezet.”
“Ez pedig nagyon idegesítő. Tíz kör után, mikor megszűnik a szemcsésedés, a dolgok visszaállnak. Minél kifinomultabb és tisztább valakinek a vezetési stílusa, annál nehezebben tud hozzászokni a rovátkás gumikhoz, ami szerintem nagyon nem jó dolog.”
Trulli továbbá azt is elmondta, véleménye szerint a slick gumik visszatérése sokkal érdekesebbé és izgalmasabbá tenné a versenyeket, nem is beszélve arról, hogy nívósabbak lennének a megmérettetések.
“Ha kevés az előzés az F1-ben, azért nagyban a gumik a felelősek” – mondta. “A legjobb viszont az lenne, ha a tankolást is betiltanák, mert a 200 kilogrammnyi üzemanyaggal feltankolt autókat, különösen a fékzónákban, jóval nehezebb lenne irányítani, és ekkor jönne csak ki igazán a versenyzők közötti különbség. Nyilván a kipörgésgátló betiltása is enyhít a problémákon, azonban jó lenne, ha visszahoznák a slick gumikat a Forma-1-be.”