Trulli sem tudja, melyik az igazi Lotus - F1VILÁG.HU

Trulli sem tudja, melyik az igazi Lotus

HIRDETÉS

A Team Lotus olasz versenyzője, Jarno Trulli a Sunday’s Gazzetta Sportiva című lapnak nyilatkozva nemrégiben elmondta, véleménye szerint évről-évre túl sok szabályváltozás történik a Forma-1-ben, ami nem csak a csapatokat viseli meg anyagilag, de a szurkolók számára is egyre átláthatatlanabbá teszi a sportágat.


A Team Lotus olasz versenyzője, Jarno Trulli a Sunday’s Gazzetta Sportiva című lapnak nyilatkozva nemrégiben elmondta, véleménye szerint évről-évre túl sok szabályváltozás történik a Forma-1-ben, ami nem csak a csapatokat viseli meg anyagilag, de a szurkolók számára is egyre átláthatatlanabbá teszi a sportágat.

Mozgatható hátsó szárnyak, kinetikus energia-visszanyerő rendszer, új biztonsági autós szabályok – csupán néhány dolog, mely a 2011-es idényben ismét döntő szerepet játszhat majd a világbajnoki tabellát illetően.

Habár a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) folyamatosan költséghatékony megoldásokat vár el a csapatoktól, szinte minden évben új szabályokkal kell megbirkózniuk a gyártóknak, ami Jarno Trulli szerint nemcsak hogy költséges, de még bonyolult is.

„Túl sok új dolog van az aerodinamikától a gumikon át a KERS-ig. Folyamatosan a spórolásról beszélünk, de a szabályok minden évben változnak, az emberek pedig nem értik, így pedig kevésbé élvezhető a show” – mondta a 38 éves versenyző az olasz sajtónak, és nem rejtette véka alá a Lotus név körül felmerült hercehurcáról alkotott véleményét sem.

Mint ismert, a Team Lotus mellett jövőre a Renault F1-es csapata is Lotus Renault GP néven vesz részt a világbajnoki sorozatban.

„Hogy melyik az igazi? Fogalmunk sincs, ez pedig kínos és szürreális” – nyilatkozta röviden Trulli az ügy kapcsán.

Az olasz veterán továbbá kifejtette, számára egyértelmű csalódás, hogy manapság egy csapat anyagi helyzete határozza meg azt, hogy milyen versenyzők kerülnek be a királykategória mezőnyébe.

„Amikor én elkezdtem az autóversenyzést, minőségibbnek tűnt a dolog, mert a konstruktőrök megpróbáltak győztes versenyzőket szerezni. Manapság a csapat büdzséje határozza meg, hogy a szponzorok milyen versenyzőt szállítanak.”

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Trulli sem tudja, melyik az igazi Lotus
Wolff: Idő kérdése, és Bottas aláír a Mercedesszel
Leclerc utolsó köre „rémálommal” ért fel, de nem elégszik meg a dobogóval Vegasban
Ezzel magyarázza Perez idei hatodik Q1-es kiesését
Norris: Már az első hat verseny után elbuktuk a bajnoki címet

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!