Néhány napja írt elő új technikai direktívát a Forma-1-et ellenőrző Nemzetközi Automobil Szövetség, reagálva az idei autók delfinezése kapcsán felmerült aggályokra. A jelenség megszüntetése érdekében egy mérőszámmal tervezik meghatározni az autók még elfogadható függőleges oszcillációját, aki pedig nem fér be a határérték alá, annak a hasmagasság megemelését írják elő a Brit Nagydíjtól kezdődően.
A direktívában az is szerepel, hogy az istállóknak lehetőségük van egy második merevítővel megerősíteni a padlólemezüket, amit a pattogással leginkább küzdő Mercedes egyetlen nap leforgása alatt, már a Kanadai Nagydíj első szabadedzésén bevezetett. A gyors reakció több csapatának figyelmét is felkeltette, egyes források szerint a Ferrari, a Red Bull és a McLaren is gyanút fogott. Egyik csapat sem érti, hogyan sikerült a Mercedesnek ilyen gyorsan reagálnia az új direktívára.
A Mercedes azzal védekezett, hogy egyes munkatársaik csak később utaztak a helyszínre, velük küldték Montrealba az új alkatrészt, ami egyébként nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket.
A szóban forgó merevítők Albert Fabrega sportújságíró fotóin láthatók.