Friss hírek

Új autót nem építhettek, a Mercedes szerint viszont így is nagyon nehéz volt a téli időszak

Bár a koronavírus-járvány miatt a nagy Forma-1-es szabályváltozások elmaradnak 2021-ben, az új versenyautók kifejlesztése így is komoly kihívások elé állította a tavaly is domináló Mercedest.

A koronavírus-járvány miatt már tavaly tavasszal döntés született arról, hogy a 2021-re tervezett új generációs autók bevezetését 2022-re halasztják, emellett pedig további költségcsökkentő intézkedéseket vezettek be.

Megállapodás született arról, hogy az F1-es csapatok idén is a 2020-as kasztnikat használják majd, egy zsetonrendszer keretében azonban bizonyos fokú fejlesztési lehetőség a rendelkezésükre áll.

James Allison, a Mercedes technikai igazgatója elárulta, „nagyon szokatlan” volt számukra, hogy nem tudtak egy teljesen új versenyautót építeni az új idényre, ugyanakkor ez nem jelentette azt, hogy könnyebb dolguk volt a tél folyamán.

„Ebben a nagyon-nagyon szokatlan helyzetben találtuk magunkat a tél során, miszerint nincs meg szervezetünkön a megszokott stressz és terhelés az új kasztni gyártásakor jelenlévő óriási erőfeszítések során… hiszen számos szempontból a 2020-as, W11-es modellünket egyszerűen megörökölte a 2021-es, W12-es autó” – mondta a szakember.

„Ez egy nagyon szokatlan, ismeretlen, ugyanakkor intenzív téli fejlesztési periódus az új autóhoz… Azért mondom, hogy intenzív, mert bár az autó egyes részeit átmentettük tavalyról, a kihívás, hogy mindennel elkészüljünk az új idényre, ugyanolyan nehéz, mint mindig, hiszen sok minden változott.”

A 2021-es idényre némiképp módosítottak az aerodinamikai szabályokon is: a csapatoknak változtatniuk kell a padlólemezen, a fékcsatornákon, a diffúzoron, illetve a padlólemez komplex réselrendezését is megtiltják a szabályok.

„Ezen négy effektus kombinációja a legdurvább formában visszarepíti az autó teljesítményét nagyjából a 2019-es szintre. Amióta kőbe vésték ezeket a szabályokat, ez volt a kihívás, amivel meg kellett birkóznunk – próbáltunk annyi teljesítményt visszanyerni, amennyit csak lehet” – magyarázta Allison.

„Igazán szórakoztató út volt ez a szélcsatornában és a CFD-fejlesztések során, próbáltunk annyi teljesítményt visszatenni az autóra, amennyit csak lehetett.”

A Mercedes a 2020-as szezonnak egy igazán innovatív fejlesztéssel vágott neki: az úgynevezett DAS-rendszerrel az első kerekek összetartásán tudtak változtatni a versenyzők a kormány előre-hátra mozgatásával – a szabályok szerint viszont ezt a rendszert idén már nem használhatják.

„Sajnálatos módon elbúcsúzunk egy régi jó barátunktól, a DAS-rendszertől. Szomorú ez számunkra, mivel hasznos dolog volt a versenyautónkon. Tavaly számos pályán jó teljesítményt nyújtott, szóval némi szomorúsággal tölt el bennünket, hogy el kell búcsúznunk tőle. De ilyenek a szabályok, a 2021-es évnek egy konvencionális kormányrendszerrel vágunk neki, ahogy mindenki más.”

„A szabályok nagyon-nagyon mások 2021-re, nagyon széleskörű munkát kellett elvégeznünk, és bízunk abban, hogy eleget tettünk azért, hogy sikeresek maradjunk. De mint az év ezen szakaszában mindig, most is tele vagyunk szorongással és izgalommal, hogy kiderüljön, vajon mindaz a befektetés, amit megtettünk a 2021-es autó érdekében, vajon kifizetődik-e egy olyan versenygéppel, mellyel képesek leszünk az élen harcolni.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

További cikkek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!