Lépj be az F1Világ Paddockba, és kövesd percrekészen a bahreini eseményeket!

  Bahreini Nagydíj
GP RUSSIA F1/2020 -  SABATO 26/09/2020     
credit: @Scuderia Ferrari Press Office Charles Leclerc

Új diffúzorral érkezik Portugáliába a Ferrari

Új diffúzorral érkezik Portugáliába a Ferrari

További aerodinamikai fejlesztéseket vonultat fel a hétvégi Portugál Nagydíjon a Ferrari. A csapatnál abban bíznak, sikerül jó irányba terelni a fejlesztéseket, főleg a 2021-es szezon miatt. A következő idényre egy új motort is fejleszt a Scuderia.

Az olasz istálló számára jobbára küszködéssel telt a 2020-as szezon eddig eltel része, ám a színfalak mögött természetesen gőzerővel dolgozott azon, hogy javítson SF1000-es versenyautóján – nem is feltétlenül az idei, sokkal inkább a jövő év miatt.

Az elmúlt versenyeken épp ezért több újítás is felkerült a csapat autóira, többek között egy új orrkúp, hátsó szárny, és továbbfejlesztett bargeboard-elemek is.

A hétvégi Portugál Nagydíjon pedig a maranellóiak egy vadonatúj diffúzort is bevetnek.

„Kisebb módosításokat már bevetettünk az autó aerodinamikai csomagjához Szocsiban, illetve a Nürburgringen” – mondta Enrico Cardile, a Ferrari teljesítményfejlesztési részlegének vezetője.

„Portimaóban pedig lesz egy további fejlesztés, főleg a diffúzorra vonatkozóan, mellyel befejezzük azt a programot, amin az elmúlt pár hónapban dolgoztunk.”

Mattia Binotto csapatfőnök nemrég azt mondja, ezekkel a fejlesztésekkel nem feltétlenül a teljesítménynövelést tűzték ki célul, sokkal inkább azt, hogy meghatározzanak egy megfelelő fejlesztési irányvonalat.

Cardile azt mondja, bíznak abban, hogy Portugáliában bebizonyosodik, jó úton járnak az autó fejlesztésével.

„Az előző versenyeken kapott visszajelzések pozitívak, és hasonlókban bízunk ezen a hétvégén is. Ezekkel a fejlesztésekkel nem annyira az idei, sokkal inkább a következő szezont célozzuk meg.”

„Ezzel együtt persze bízunk abban, hogy javul az SF1000-es teljesítménye. Nagyon hasznos lenne, ha legalább közeledni tudnánk azokra az autókra és versenyzőkre, akik pár tizeden belül vannak, és harcolnak a negyedik, vagy annál jobb helyekért.”

Simone Resta főtervező egyébként épp a napokban árulta el, a 2021-es szezonra megpróbálják átszabni a versenyautó hátulják, Cardile pedig elárulta, egy vadonatúj erőforráson is dolgoznak.

„Az autó hátuljánál van a legnagyobb lehetőség a javulásra. Nemcsak azért mondom ezt, mert az autó ezen részén elég jelentős szabályváltozásokat vezettek be, hanem azért is, mert úgy hisszük, az autónk kialakítása miatt tényleg jelentős fejlődést tudunk itt elérni.”

„Ezért döntöttünk úgy, hogy a két rendelkezésre álló zsetont ezen a területen használjuk fel. Ha megnézzük a tabellát, fáj azt látni, hogy a hatodik helyen állunk, és tudjuk, hogy ez a pozíció nem méltó a Ferrari nevéhez.”

„Abszolút fejlődni akarunk – magunk, és a rajongók miatt is, akik szenvedéllyel támogatnak bennünket az ehhez hasonló nehéz időkben is.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!