Friss hírek

Új gumiszabály lép életbe a Forma-1-ben

A csapatvezetők megegyeztek abban, hogy egy újabb stratégiai elemet vonnak be a versenyekbe az idei évben, és az élmenőket arra kényszerítik, hogy ugyanazzal a gumival rajtoljanak el, amivel legjobb idejüket teljesítették az időmérő utolsó etapjában.

A csapatvezetők megegyeztek abban, hogy egy újabb stratégiai elemet vonnak be a versenyekbe az idei évben, és az élmenőket arra kényszerítik, hogy ugyanazzal a gumival rajtoljanak el, amivel legjobb idejüket teljesítették az időmérő utolsó etapjában.

Már azzal, hogy az idei évben tilos lesz a futam közbeni tankolás, komoly taktikai csatákra számíthatunk a versenyeken, azonban úgy tűnik, hogy az időmérőn is sokkal több lesz a taktikázás, mint az elmúlt években.

A csapatok ugyanis múlt heti ülésükön megegyeztek abban, hogy az időmérő utolsó etapjába bejutott tíz versenyzőnek azzal az abronccsal kell megkezdenie a versenyt, amivel legjobb idejét teljesítette az időmérő harmadik etapjában, értesült az Autosport.

Ez pedig azt is eredményezheti, hogy egyesek talán beáldozzák legjobb köreiket csak azért, hogy tartósabb gumikkal kezdhessék meg a futamot, ezzel előnybe kerülve a verseny első etapjában. Mások viszont nem kizárt, hogy kockáztatni fognak, és egy lágyabb, a futam szempontjából gyengébb gumival, a jobb pozícióra pályáznak.

A csapatvezetők azt remélik mindettől, hogy felpörgeti a versenyeket, különösen azok elejét, és több lehetőséget biztosít az egyes résztvevők számára a taktikázásra.

A szabálymódosítási javaslat most a Forma-1 Bizottság elé kerül, majd azt követően a Motorsport Világtanács hagyja jóvá, ám minden jel arra utal, hogy ez már csak egy formai procedúra lesz, hiszen a csapatvezetők egyhangúan megegyeztek a módosításban.

Érdekes megjegyezni, hogy eddig mindenki azt hangoztatta, hogy az üres tankos utolsó etap miatt az idei évben valóban a leggyorsabb versenyző és autó kombináció kerülhet az első helyre, ám ezzel a húzással ismét bekerül egy taktikai elem, ami miatt továbbra sem lehet majd tudni, hogy pontosan hogyan is fest az erősorrend. Ennek van jó és rossz oldala egyaránt.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

További cikkek

Új gumiszabály lép életbe a Forma-1-ben
Nem tudni még, menthető-e Verstappen motorja
Gasly: Bottas jól elb*szta a versenyünket…
Horner: Bottas nagyszerű munkát végzett a Mercedesnek
Russell újra Mercedesben: Gumiteszt a Hungaroringen!

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!