A száguldó cirkuszban a legújabb tervek szerint 2025-ben változnak meg a motorszabályok, a sportág vezetősége pedig természetesen azon van, hogy új gyártók is megérkezzenek a világbajnoki sorozatba.
A Forma-1-ben 2022-ben jelentősen megváltoznak a technikai regulák, a remények szerint pedig ezeknek hála a küzdelmek is izgalmasabbá válnak majd.
„Azt gondolom, az egyik legnagobb kihívás, mellyel az autóipari gyártók szembenéznek ma, az az, hogy fiatalabbnak érezzék magukat” – mondta Stefano Domenicali, a Forma-1 első embere a Sky Sportsnak.
„Van egyfajta harc a régimódi gyártók és az új irányvonalak mentén dolgozók között, ami a mobilitás oldaláról fakad. De azt gondolom, a motorgyártók használni tudják a Forma-1 nyújtotta platformot arra, hogy friss imázst alakítsanak ki, amire talán szükségük van a jövőjük szempontjából.”
„Amit el tudok mondani, hogy egyeztetésben vagyunk más gyártókkal. Ők jelenleg szeretnének csendben maradni, de a jó hír az, hogy vannak egyéb vállalatok, nagyon fontos vállalatok, akik szeretnék megérteni, mik azok az értékek, amiket az F1-es platform használatával hazavihetnek.”
„És nemcsak a technológia tekintetében, hanem abból a szempontból is, hogy a Forma-1 milyen egyéb értékekkel tud szolgálni az autóipari gyártók számára.”
Domenicali azt mindenesetre hozzátette, nem valószínű, hogy az új motorformula bevezetéséig úgy gyártóval gazdagodik a Forma-1.
Nemrég magazin rovatunkban azt fejtegettük, a Porsche vajon miért fél a Forma-1-hez való csatlakozástól. Cikkünket ide kattintva olvashatod el!