Az ezüstnyilak a múlt hétvégi Szaúd-arábiai Nagydíjon sem tudtak harcba szállni a győzelemért a Ferrarival és a Red Bull-lal, a csapatnál pedig azt mondják, amíg nem oldják meg az autó pattogásával kapcsolatos problémát, nem tudják megmondani, valójában mire is képes a W13-as modell.
Dzsiddában a Mercedes autói a pálya két részén szenvedtek különösen: az egyenesekben mintegy 11 km/h-val lassabbak voltak a Red Bullnál, az 5-ös és 9-es kanyarok között pedig 15-20 km/h-val maradtak el a Ferraritól. A pálya többi részén viszont George Russell olykor ugyanolyan tempóra volt képes, mint a rivális csapatok pilótái.
Az Auto Motor und Sport című német szaklapnak a Mercedes egy magát megnevezni nem kívánó mérnöke azt mondta, abban bíztak, Szaúd-Arábiában jobb helyzetben lesznek: „Azt feltételeztük, hogy kisebb mértékű lesz a pattogás Dzsiddában, mivel a pálya simább. Tévedtünk. Még mindig nem értjük teljesen, milyen tényezők játszanak szerepet a „delfinezésben”. Ez egy tanulási folyamat.”
Az ezüstnyilak a hátsó szárny módosításával igyekeztek javítani a problémán, de nem jártak sikerrel, csupán az autó egyensúlya lett egy kicsit jobb. Jött tehát a jól bevált megoldás: megemelték a hasmagasságot, ezáltal viszont jelentősen veszítettek a teljesítményből. A csapat versenyzői, George Russell és Lewis Hamilton a hivatalos kommunikáció szerint eltérő utakat választottak a beállítások tekintetében is: előbbi versenyző végül a 6. helyen ért célba, Lewis Hamilton viszont sok szenvedés után a 10. helyen futott be. Érdekesség, hogy a fent említett mérnök az Auto Motor und Sportnak azt mondta, „a beállítások közötti különbségek minimálisak voltak”.
Russell a szaúdi hétvégén újságíróknak nyilatkozva arról beszélt, ha sikerül megoldást találniuk a „delfinezés” problémájára, a gondok 99 százalékától megszabadulnak. Toto Wolff csapatfőnök viszont elárulta, fogalma sincs arról, a gondok nélkül mennyire lennének ütőképesek.
„Nem végeztük a legjobb munkát bizonyos területeken. Nehéz megbecsülni, mennyire lennénk lemaradva, ha alacsonyabban tudnánk használni az autót” – nyilatkozta.
Az sem kérdés, hogy a motorerő tekintetében is átalakult az erősorrend: míg tavaly a Mercedes és a Honda volt előnyben, addig idén a Ferrari tűnik a legütőképesebbnek.
„Mindenki közel van. A motor legfeljebb 1-2 tizedet számít a köridő tekintetében” – mondta a Mercedes-mérnök a német lapnak, majd rámutatott arra, a csapat gyenge végsebessége inkább a túlzott légellenállásnak köszönhető. Ennek megoldásán is kőkeményen dolgozik a csapat, és úgy hírlik, jövő hétvégén, Melbourne-ben már egy vadonatúj hátsó szárnnyal gurulnak pályára az ezüstnyilak. Toto Wolff ugyanakkor nem túlságosan optimista.
„A következő versenyig nem lehet behozni a lemaradást. Előrefelé kell dolgoznunk, közben pedig muszáj védekeznünk. Nem szabad abba a csapdába esnünk, hogy jóslatokat teszünk ma arra vonatkozólag, hogy hol tartunk majd nyáron.”