A silverstone-i istálló Barcelonában, a Spanyol Nagydíjon vetette be idei első komolyabb fejlesztési csomagját, melyről rengeteget beszéltek az F1-es paddockban, a csapat ugyanis lényegében egy „B-autóval” rukkolt elő, mely bizonyos megoldásaiban nagyban hasonlít a Red Bull idei modelljére.
Az Aston Martin szemmel látható előrelépéseket tett az új csomaggal, a legutóbbi három verseny mindegyikén pontot szerzett, az Azeri Nagydíjon pedig Sebastian Vettel révén idei legjobb eredményét érte el – a német pilóta a 6. pozícióban ért célba.
Az Aston Martin csapatfőnöke, Mike Krack ugyanakkor azt mondja, fenntartásokkal kell kezelniük az elmúlt időszak eredményeit, a barcelonai csomag ugyanis kezdetben nehezen működött, és csak az utcai pályákon bizonyult versenyképesnek. Az istálló szeretné kiküszöbölni az autó jelenlegi gyengeségeit, így hazai versenyére, a jövő hétvégi Brit Nagydíjra további fejlesztésekkel készül.
„Volt az a bizonyos fejlesztési csomagunk Barcelonában, de ha visszaemlékeznek, egyértelműen hiányzott a tempó ott is, az autó pedig nem változott azóta” – mondta a csapatfőnök.
„Egy olyan autónk van, ami egyértelműen jobb, de vannak pályák, amik hozzásegítettek ahhoz, hogy egy kicsit versenyképesebbek legyünk annál, mintha ezt a három versenyt egy, a barcelonaihoz hasonló pályán tartották volna. Két lábbal a földön kell járnunk. Tudjuk, hogy fejlesztésekre lesz szükségünk azokon a pályákon, melyek most következnek, és így is teszünk. Lesznek fejlesztések az autón, hogy versenyképesek maradjunk, hiszen tudjuk, hogy mindenkinek lesznek újításai Silverstone-ban.”
Arra a kérdésre, hogy Silverstone-ban ismét nehezebb dolguk lesz-e a pálya természetéből fakadóan, Krack így felelt: „Ha nem fejlesztenénk az autón, így lenne.”
„De ahogy mondtam, lesznek fejlesztések, és persze azon is múlik majd, hogy mennyit tudunk fejlődni a többiekhez képest. Kidolgoztuk a tervünket, vannak nagyobb és kisebb csomagjaink, függően attól, hogyan következnek a versenyek, és azonosítjuk az autó barcelonai gyengeségeit is.”
„Ha megnézzük, mennyire szoros a középmezőny, nem kell nagy lépéseket tenni ahhoz, hogy sok pozíciót nyerj. Ez egy kicsit más, mint korábban, amikor nagy különbségek voltak az autók között. De Bakuban, azt hiszem, a harmadik edzésen mindössze 0,4 másodperc volt a különbség az 5. és a 15. hely között.”