Újabb fordulatot vehetnek a 2021-es motorszabályokról szóló egyeztetések, a Forma-1 jelenlegi gyártói ugyanis megkérdőjelezték azt az elképzelést, mellyel a Liberty Media, valamint a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) előállt.
A Forma-1 tulajdonosa, illetve irányító testülete még tavaly októberben jelentette be, hogyan is képzeli el néhány év múlva a száguldó cirkusz motorszabályait.
Az egyeztetések azóta is folynak a témában, és korábban a gyártók jelezték, készek arra, hogy a terveknek megfelelően lemondjanak a hőenergia-visszanyerő rendszerek [MGU-H] használatáról. Az FIA azt remélte, június végéig sikerül véglegesíteni a 2021-től érvényes szabályokat.
A legfrissebb lapértesülések szerint azonban a Stratégiai Munkacsoport múlt heti ülése után a gyártók visszakoznak, és inkább megtartanák a jelenlegi hardvercsomagot – beleértve az MGU-H-t is.
A jelenlegi motorszállítók azzal érvelnek, hogy mindezidáig egyetlen új gyártó sem jelezte csatlakozási szándékát – márpedig ez volt az egyik célja az egyszerűbb erőforrásoknak.
A Porsche érintett volt a 2021-es motorszabályokról szóló egyeztetésekben – akárcsak annak idején a Volkswagen, amikor a jelenlegi, V6-os hibrid motorokról folytak az egyeztetések. Döntést viszont nem hoztak az F1-es program elindításáról.
Nemcsak a Porsche, hanem az Aston Martin is érdeklődik az F1 iránt, mindezidáig azonban ők sem jelezték, hogy 2021-től motorokat szállítanának a száguldó cirkuszba. Ráadásul az autógyártó partnere, a Red Bull Racing nemrég több évre szóló motorszerződést jelentett be a Hondával.
Emiatt a jelenlegi gyártók nem látják indokoltnak azt, hogy ilyen hatalmas beruházásba kényszerítsék őket a motorspecifikáció megváltoztatásával. Hajlandóak viszont nagyobb hangsúlyt fektetni az egyéb kulcsterületekre: például a hanghatás javítására, a nagyobb üzemanyag-felhasználásra a több motorerő érdekében, illetve néhány egységesített elem bevezetésére.