Friss hírek

Újabb problémák Vettelnél a rajtbaleset után?

Sebastian Vettel (GER) Ferrari SF70-H, Max Verstappen (NED) Red Bull Racing RB13 and Kimi Raikkonen (FIN) Ferrari SF70-H crash at the start of the race at Formula One World Championship, Rd14, Singapore Grand Prix, Race, Marina Bay Street Circuit, Singapore, Sunday 17 September 2017. Räikkönen crash

Könnyen lehet, hogy a szingapúri rajtbaleset további hátrányos következményekkel jár majd a világbajnoki címre pályázó Sebastian Vettel számára – nem kizárt ugyanis, hogy versenyautójának motorja megsérült a balesetben.

A német versenyző már a rajtot követően kiesett Szingapúrban, miután összeütközött Max Verstappennel, valamint csapattársával, Kimi Räikkönennel.

Bár az ütközést követően úgy tűnt, a német folytatni tudja, néhány kanyarral később megpördült, és orral a falnak ütközött – ezt követően a Ferrari mérnöke azonnal szólt Vettelnek, hogy állítsa le autóját.

A visszajátszásokon ugyanis jól látszott, a rajtot követő ütközés következtében rögtön elfolyt autójának hűtővize és különféle kenőanyagok is, emiatt pedig Vettel V6-os erőforrásának kenése és hűtése hosszú másodpercekig nem volt biztosított.

Kérdés, ennek, valamint magának az ütközésnek következtében mennyire sérült meg a Ferrari motorja – az olasz istállónál most ezt vizsgálják Maranellóban.

A Ferrari egyébként a soron következő, Maláj Nagydíjon egyébként is bevetette volna negyedik belső égésű motorját, a kérdés csupán az, hogy az utolsó egységgel teljesíteni lehete-e majd a hátralévő 6 versenyt.

Emlékeztetőül: a jelenlegi modern Forma-1-es erőforrások hat komponensre bonthatóak: a V6-os belső égésű motorra, a turbófeltöltőre, a hőenergia-visszanyerő rendszerre (MGU-H), a kinetikus energia-visszanyerő rendszerre (MGU-K), az akkumulátorra, valamint a vezérlőelektronikára.

Egy versenyző összesen 4-et használhat fel valamennyi komponensből egy idény során büntetlenül. Amennyiben valamelyik összetevőből szükség lesz egy ötödikre, a versenyző automatikusan 10 rajthelyes büntetést kap az adott hétvégén – illetve további komponensenként 5 rajthellyel sorolják hátrébb.

Vettel és a Ferrari egyébként egy büntetésre mindenképpen számít a szezon utolsó harmadában, hiszen a német már jó ideje a negyedik turbóját használja idén.

Lewis Hamilton (Mercedes): 4 – 4 – 4 – 3 – 3 – 3

Valtteri Bottas (Mercedes): 4 – 4 – 4 – 3 – 3 – 3
Sebastian Vettel (Ferrari): 3 – 4 – 3 – 3 – 3 – 4

Kimi Räikkönen (Ferrari): 3 – 4 – 4 – 3 – 3 – 3

Vettel a Szingapúri Nagydíjon történt ütközés után 28 pontos hátrányba került a tabellán, bajnoki riválisa, Lewis Hamilton ugyanis megnyerte a versenyt, miközben a német nem tudott pontot szerezni.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

Ezeket is ajánljuk!

További hírek

Exkluzív F1-es videók!

Imádod a Forma-1-et? Megnézel mindent, ami kedvenc sportágadról szól? Akkor ne maradj le YouTube-csatornánk újdonságairól sem!