Friss hírek

Újabb részletek: A Red Bull így próbálta meggyőzni a versenybírókat

Egyre több részlet derül ki azzal kapcsolatban, hogy mire alapozva szerette volna a Lewis Hamilton és Max Verstappen közti silverstone-i baleset felülvizsgálatát kérni a Red Bull Racing csapata.

A Forma-1-es Brit Nagydíj nyitókörében a két bajnokaspiráns összeütközött a Copse kanyarban, a baleset következtében Verstappen a gumifalnak vágódott és kiesett, Hamilton viszont folytatni tudta a küzdelmeket, és 10 másodperces időbüntetése ellenére győzni tudott.

A silverstone-i incidens azóta is beszédtémát szolgáltat a Forma-1-ben, a Red Bull pedig a Magyar Nagydíj előtt az ügy felülvizsgálatát kérte a versenybíróktól. Ahhoz, hogy a stewardok újranyissák az ügyet, az energiaital-gyárosoknak olyan új bizonyítékokkal kellett előállniuk, melyek „jelentősnek” és „relevánsnak” mondhatók.

A sportot irányító testület csütörtök délután hallgatta meg a Red Bull képviselőit, majd néhány órás tanácskozás után az a döntés született, a Red Bull új bizonyítékai nem elég fajsúlyosak ahhoz, hogy felülvizsgálják az angliai balesetet.

A Red Bull számos szimulációt és GPS-adatokat is prezentált a versenybíróknak, illetve Hamilton Charles Leclerc-rel szembeni előzését is összehasonlították a Verstappennel szembeni manőverrel.

A versenybírók által kiküldött dokumentumból kiderül, a Red Bull Hamilton első körben lerajzolt pályaívére is nagy hangsúlyt fektetett, sőt, azt a Brit Nagydíj után egy filmforgatás keretében tesztpilótájukkal, Alex Albonnal reprodukálták is!

Albon a silverstone-i hétvége után a brit versenypályán maradt, kedden ugyanis a Pirelli gumitesztjén vett részt. Kiderült azonban, a Red Bull július 22-re kibérelte a silverstone-i versenypályát, hogy tartson egy „filmforgatást” 2019-es versenyautójával.

Ennek a tesztnapnak egy részét arra használta a csapat, hogy reprodukálja azt a pályaívet, melyet Hamilton futott az incidens során a Copse nevű kanyarban. Ezzel vélhetően azt kívánta bizonyítani a csapat, hogy a címvédőnek esélye sem volt bevenni azt a fordulót akkora tempónál, ilyen íven.

A versenybírók maguk is elismerték, ezeket a bizonyítékokat „nem találta, hanem kreálta a Red Bull” annak érdekében, hogy alátámassza mondandóját a felülvizsgálati kérelemhez.

A Red Bull azonban nem állt meg itt: kiderült az is, július 23-án levelet írt a Nemzetközi Automobil Szövetségnek a csapat. Ez ugyancsak az FIA közleményéből derül ki, a versenybírók ugyanis említést tettek a Red Bull csapatának bizonyos, aggodalomra okot adó állításairól. Ha a felülvizsgálati kérelmet végül elfogadják, ezek relevánsak lehettek volna, az elutasítás után viszont a stewardok nem kívánják véleményezni azokat.

Hogy pontosan milyen állításokról is van szó, azt nem lehet tudni, de nyilvánvaló, hogy a Red Bull támadásba lendült. Erre utal az a közlemény is, melyben a Mercedes arról írt, az osztrák istálló megpróbálta „besározni” Hamilton nevét.

Bár az nyilvánvaló, hogy a Red Bull levelének egyik eleme volt az, hogy Hamilton vezetését kritizálták, az FIA felügyelői valószínűleg inkább azért tettek erről említést, mert az osztrákok által megfogalmazott kritikák közvetlenül az irányító testületre vonatkoztak.

A Red Bull ugyanis igencsak elégedetlen volt a Hamiltonra kiszabott büntetéssel, és azzal sem értettek egyet, hogy a címvédő „túlnyomórészt”, nem pedig „teljes egészében” volt hibás a balesetért.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

További cikkek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!