Ne maradj le! Kövesd a Spanyol Nagydíj eseményeit az F1Világ Paddockban!

  Friss hírek

Újra napirenden a költségvetési plafon bevezetése

Költségvetési plafon bevezetését tervezi a Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media, mely a száguldó cirkusz hosszú távú fenntarthatóságát tűzte ki célul.


Költségvetési plafon bevezetését tervezi a Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media, mely a száguldó cirkusz hosszú távú fenntarthatóságát tűzte ki célul.

A költségvetési limit bevezetéséről jó néhány alkalommal szó esett már korábban, és bár különféle költségcsökkentő intézkedéseket sikerült is ráerőltetni a csapatokra, a konkrét költségplafon ötletét végül mindig elvetették.

Természetesen a komoly anyagi tőkével rendelkező nagycsapatok voltak a javaslat ellen, az F1 új sportigazgatója, Ross Brawn azonban azt mondja, egy költségvetési plafon bevezetésével nemcsak a kiscsapatok túlélését lehetne elősegíteni, hanem szorosabbá is válhatna a versengés a Forma-1-ben.

„Nyilván lesz egy listán a célokról, és az egyik pont az, hogy lehetővé tegyük a kiscsapatok számára, hogy megálljanak a saját lábukon” – mondta Brawn a BBC Radio 4 műsorában.

„Úgy gondolom, az egyik részét ennek azok a pénzösszegek jelentik, melyeket kifizetünk a csapatoknak, míg a másik felét a dolognak azok a költségek képezik, melyeket a versenyzésre fordítanak.”

„Ami a csapatoknak fizetendő pénzt illeti: pár évig még nem sokat tehetünk, egészen addig, amíg a kereskedelmi megállapodásokat felül nem vizsgáljuk. De a csapatok költségeire vonatkozóan a jogtulajdonosnak van ráhatása arra, hogy a befektetés megtérüljön. Egy jól szervezett kiscsapat véleményem szerint igenis életképes lehet, a számok ezt mutatják.”

„És ebben az esetben természetesen a másik 10 F1-es csapat is vonzó lesz, mert életképes üzleti környezet teremtődik. Jelenleg nem vagyok meggyőződve arról, hogy ez a helyzet, és most erre összpontosítunk.”

Miközben a Ferrari ellene van a költségplafon bevezetésének, addig a McLarennél megfontolásra érdemesnek tartják az elképzelést.

„Azt nem gondolom, hogy minden csapat költségvetésének ugyanakkorának kellene lennie, de túl nagy a szakadék a legnagyobb és a legkisebb istálló között” – mondta Zak Brown ügyvezető a Motorsport.com című internetes lapnak.

„Kétségkívül azok ellenzik majd leginkább, akik a legtöbb pénzt kapják, és azok támogatják legjobban, akik a legkisebb összegből gazdálkodnak. Vitás téma, de muszáj foglalkozni vele, mert nem egészséges a mostani állapot. Márpedig mindannyiunk érdeke az, hogy az F1 egészséges legyen.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

További cikkek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!