Újratervezte autóját, így folytatja a tesztelést a Lotus - F1VILÁG.HU

Újratervezte autóját, így folytatja a tesztelést a Lotus

HIRDETÉS

Sikerült megoldani a karosszériával kapcsolatos problémákat, így csütörtökön, Barcelonában folytatja a 2012-es idényre való felkészülést a Lotus Forma-1-es alakulata.


Sikerült megoldani a karosszériával kapcsolatos problémákat, így csütörtökön, Barcelonában folytatja a 2012-es idényre való felkészülést a Lotus Forma-1-es alakulata.

Az enstone-i gárda számára ígéretesen indult a téli tesztidőszak, hiszen az előszezon első kollektív tesztsorozatán, Jerezben sok kört meg tudott tenni az új, E20-as kódjelet viselő versenyautóval.

Barcelonában aztán derült égből villámcsapásként érte az alakulatot, hogy komoly problémák vannak új autójával, mely miatt azonnal félbeszakította a munkát, és főhadiszállásán próbált megoldást találni a gondokra.

A gárda technikai igazgatója, James Allison a minap egy interjúban elárulta, sikerült felülkerekedni a problémákon, így csütörtökön újra pályára gurulnak 2012-es autójukkal.

„Múlt héten egy teljesen új kasztnival érkeztünk Barcelonába, a második számú E20-assal” – magyarázta a történteket a szakember. „Kedden délelőtt teljesítettük az installációs köröket, majd Romain [Grosjean] elhagyta a bokszot, hogy teljesítse első etapját.”

„Amint rálépett a fékre első mért körében az 1-es kanyar előtt, érezte, hogy valami nincs rendben. Közölte velünk a rádión, hogy befejezi a körözést és azonnal visszagurul a bokszba. Azonnal láttuk, hogy az első felfüggesztés keresztlengőkarjának illesztésével van probléma.”

Allison elárulta, először azt gondolták, gyártási hiba történt, így úgy döntöttek, az első számú karosszériával folytatják a munkát, ám kiderült, a probléma komolyabb, mint azt elsőre hitték.

„Először használtuk a 2-es kasztnit, szóval az első reakciónk az volt, hogy elképzelhető, hogy gyártási hiba történt. Úgy döntöttünk, hogy Angliából Barcelonába rendeljük az 1-es karosszériát – ami előzőleg sikeresen futott Jerezben.”

„Mielőtt útnak indítottuk, Enstone-ban belekezdtünk egy átvizsgálásba, hogy kiderüljön, nincs-e hasonló probléma azon az autón. Sajnos a vizsgálatok megállapították, hogy fennáll a veszélye annak, hogy visszatér ugyanez a probléma. Aztán úgy döntöttünk – kissé vonakodva –, hogy megszakítjuk a tesztet és elvégezzük a szükséges módosításokat mindkét kasztnin, mielőtt újra bevetjük azokat.”

Hirdetés

A Lotus technikai igazgatója hozzátette, éjt-nappallá téve dolgoztak a gyárban azon, hogy mihamarabb kijavítsák a hibát, és szerencsére sikerült is megtenni ezt, így holnap, Barcelonában újra dolgozhatnak az E20-as modellel.

„Intenzív napokon vagyunk túl, de azt kell mondjam, mindenki rendkívüli módon elvégezte a feladatát” – mondta elismerően Allison. „Az első napon beszéltem a gyárban dolgozókkal és világosan elmagyaráztam, mi is történt. Mindenki tisztában volt azzal, hogy balszerencsés helyzetbe kerültünk, de irányításunk alatt tartunk mindent. Leterveztük az új elemeket, megtörtént a gyártás, majd ráraktuk azokat a kasztnira. Eztán elvégeztük a szükséges teszteket, és elküldtük a karosszériát Spanyolországba.”

A módosítások miatt az autó egyébként nehezebb lett valamivel, ám a csapat nem tart attól, hogy ez komoly hatással lesz majd a teljesítményre.

„Igen, nehezebb lett, de mindössze 1 kg-ról beszélünk, ami kezelhető. Semmiféle hatással nem lesz az irányításra vagy a teljesítményre.”

„Ezen a héten az 1-es kasztnit használjuk majd, míg a 2-es karosszéria mostantól tartalékban lesz. Most fejezzük be a harmadik modellt, melyet már természetesen az újonnan legyártott elemekkel szerelünk fel.”

Miután a csapat gyakorlatilag négy teljes tesztnapot kénytelen volt kihagyni a karosszériával kapcsolatban felmerült problémák miatt, adja magát a kérdés, hogy milyen hatással lesz mindez a Lotus idei teljesítményére. Allison elmondta, habár nincsenek ideális helyzetben, úgy érzi, jól fel tudnak készülni az előttünk álló idényre.

„Természetesen nem ideális, ha négy tesztnapot ki kell hagynunk. Szükségünk van a kilométerekre az év ezen szakaszában, mint minden más csapatnak. Viszont minden okunk megvan arra, hogy optimisták maradjunk. Rengeteg problémamentes kört teljesítettünk Jerezben, sikerült megértenünk az új autót.”

„Voltak kisebb problémák, melyeket azonosítottunk, és melyeket meg kellett oldani, illetve a hiányzó alkatrészeket is pótolni kellett. Csütörtökön azonban az autó az összes szükséges újratervezett elemmel pályára fog gurulni. Alig várjuk már, hogy visszatérjünk a versenypályára.”

James Allison hozzátette, a ráncfelvarráson átesett versenygépnek nem kell újra átesnie a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) kötelező töréstesztjein.

Információink szerint az első két tesztnapon Romain Grosjean, míg szombaton és vasárnap Kimi Räikkönen ül majd autóba.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Újratervezte autóját, így folytatja a tesztelést a Lotus
Fogadj a Las Vegas-i Nagydíj győztesére! Íme a legjobb szorzók és tippek! (x)
Ekkor rajtol az F1-es Las Vegas-i Nagydíj
Az F1-es Las Vegas-i Nagydíj rajtrácsa

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!