Utoljára 1994-ben volt ilyen a Forma-1-ben

Mégpedig, hogy nevelési céllal tiltottak el versenyzőt a Forma-1-ben. Ráadásul akkor hárman is voltak egy szezon alatt!


Mégpedig, hogy nevelési céllal tiltottak el versenyzőt a Forma-1-ben. Ráadásul akkor hárman is voltak egy szezon alatt!

Az egyik közülük a mclarenes Mika Häkkinen volt, aki Hockenheimben a rajtnál okozott tömegbalesetet és emiatt a Magyar Nagydíjat volt kénytelen a lelátóról nézni. Hasonlóan járt Eddie Irvine is, aki a szezon elején Brazíliában előzés közben lökte ki a pályáról Jos Verstappent.

A Benetton a levegőbe emelkedett és szaltózás közben letarolta az előttük haladó Martin Brundle McLarenjét is. Irvine szerint a büntetés nem volt jogos és nem volt hajlandó elfogadni, ezért az FIA később három versenyes eltiltásra változtatta a deliktet.

Ebben az évben Michael Schumacher is hiányzott két versenyről. A német pilóta a Brit GP-n gondolta úgy, hogy a fekete zászlót csak szórakozásból tették ki neki és nem vette figyelembe.

Michael a felvezető körön előzte meg az élről induló Hill, amiért ’stopand go’ büntetést kapott. Csapatfőnöke, Briatore éppen a versenyigazgatósággal veszekedett, amikor Schuminak már kitették a fekete zászlót.

Ennek értelmében aszabályok szerint haladéktalanul ki kellett volna állnia a versenyből, ehelyetta kerpeni tovább ment és második helyen futott célba. (Schumi állította, hogy a verseny hevében nem vette észre.)

Simon Weber: Ezüstnyilak – Mercedes-Benz Motorsport

Ez a könyv az Ezüstnyilak történetébe vezeti be az olvasókat, amelynek főszereplői olyan nevek, mint Caracciola, Fangio, Häkkinen, napjainkban pedig Lewis Hamilton, Jenson Button vagy éppen Michael Schumacher.

Most akciós áron megrendelhető.

A szövetség viszont úgy példát akart statuálni és két versenyre eltiltották a Benetton menőjét. Az ügy komoly vihart kavart, a feldühödött német szurkolók például kilátásba helyezték, hogy felgyújtják a Hockenheimring környékét, ha nem engedik rajthoz állni honfitársukat, sőt Damon Hillt is halálosan megfenyegették.

Ekkor lépett közbe Bernie Ecclestone, akinek fontos volt, hogy a német és a magyar versenyen teli legyenek a lelátók és elintézte, hogy Schumi büntetését három versenyre függesszék fel. Így végül a későbbi világbajnok az Olasz és a Portugál Nagydíjon töltötte le kényszerszabadságát.

1978-ban Ricardo Patrese is kihagyott egy versenyt, miután a monzai rajtbalesetért, amelyben meghalt Ronnie Peterson őt okolták. Mint később kiderült jogtalanul.

Az olaszt bíróság elé is állították, de tisztázta magát. A vétkes sokkal inkább James Hunt volt, aki meglökte Peterson Lotuszát. A balesetben kigyulladt a svéd autója, de a biztonságiak viszonylag korán kivették az autóból és lábtöréssel szállították kórházba. Később kiderült, hogy a belélegzett füsttől tüdőembóliát kapott és ebbe halt bele.

Sokan az olasz orvosokat hibáztatták később a svéd halálért, mert rosszul kezelték. (Csak a lábtöréssel foglalkoztak, sokáig tartott mire a kórházba vitték és senkiben fel sem merült, hogy füstmérgezést is kaphatott.)

Grojean büntetését egyébként az az Eliseo Salazar szentesítette, aki 1982-ben jókora balhét hozott össze Nelson Piquet-vel.

Az élen haladó brazil világbajnok éppen a chilei versenyzőt akarta lekörözni az egyik sikánban, amikor összeakadtak. Salazar annak ellenére nem engedte maga elé a Brabham versenyzőjét, hogy a lassító előtt egyértelműen előtte volt.

Később a feldühödött Piquet ütni, rúgni kezdte pilótatársát, amelyet a tévékamerák élőben közvetítettek.

Görgess tovább, ez is érdekelhet!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS