A Forma-1 még 2018-ban lépett szövetségre az Amazon Web Services-zel, a vállalat pedig az elmúlt évek során számos új grafikai elemet vezetett be a TV-közvetítések során.
A fejlesztések nem állnak le, így a 2021-es szezon végére összesen 18 grafikai megoldásból áll majd a paletta.
Már a hétvégi Emilia-Romagna Nagydíjon megismerkedhetnek a rajongók a „fékezési teljesítmény” elnevezési grafikával, mely a versenyzők különböző fékezési stílusát lesz hivatott bemutatni a közönségnek.
A képernyőre kiírt adatok során megtudhatjuk, milyen későn lép a fékre egy adott versenyző, és milyen csúcsponti sebességet visz át a különféle kanyarokon.
A szezon további részében aztán további öt grafikai megoldás debütál: a Kanadai Nagydíjtól kezdve azt mutatják majd meg nekünk, hogy a versenyzők mikor használják a maximumon versenyautóikat a tapadás, a fékezés, a kigyorsítás, illetve a kanyarodás szempontjából.
A Brit Nagydíjtól kezdve az energia-felhasználásról, az Olasz Nagydíjtól kezdve pedig a rajtokról kapunk elemzéseket. A Japán Nagydíjtól kezdve egy olyan grafikai megoldás is megjelenik majd a közvetítések során, melyek segítségével azt tudhatjuk meg, egy adott versenyző mennyi időt nyert vagy veszített a bokszutcában azokban a pillanatokban, amikor a versenyautó még, vagy már nem állt a garázs előtt.
A novemberi Ausztrál Nagydíjon is lesz újítás: egy esetleges elévágási kísérlet potenciális előnyeit mutatják majd meg a rajongóknak.
Rob Smedley, az F1 vezető mérnöke szerint az új grafikai elemek segíthetnek majd a rajongóknak abban, hogy jobban megértsék a száguldó cirkusz apró részleteit.
„Ezekkel az új statisztikai adatokkal mélyebbre ásunk, mint valaha” – mondta a szakember.