Válságértekezletet tartott a Mercedes, már döntések is születtek - F1VILÁG.HU

Válságértekezletet tartott a Mercedes, már döntések is születtek

HIRDETÉS
Mercedes, garage

Nem a várakozások szerint alakult a sokszoros világbajnok német istálló 2023-as szezonja, pedig a tavalyi küszködés után az egész istálló abban bízott, idén újra a győzelmekért csatázhatnak majd. A helyzet olyannyira súlyos, hogy Toto Wolff csapatfőnök már az első verseny előtt arról beszélt, zsákutcába jutottak a W14-es kódjelű versenyautóval, így drasztikus változtatásokra van szükség a fejlesztési irányt illetően. A Szaúd-arábiai Nagydíj helyszínén, Dzsiddában a gárda ifjú pilótája, George Russell beszélt arról, a bahreini szezonnyitó után összeült a csapat, hogy megvitassa a jövőbeli intézkedéseket.

„Mindannyian összegyűltünk, és nagyon jó, őszinte és nyílt egyeztetéseket folytattunk” – mondta a Mercedes versenyzője. „Sok kérdés került megválaszolásra azzal kapcsolatban, hogy először is miképp kerültünk ebbe a helyzetbe. Illetve azzal kapcsolatban is, hogy mit fogunk tenni rövid-, közép- és hosszú távon, hogy kikecmeregjünk belőle, hogy milyen utat is szeretnénk választani.”

„Ezek a változások már érvénybe léptek, és hisszük, hogy visszavezetnek bennünket a győzelemhez.”

Részleteket persze Russell sem árult el a csapat intézkedéseiről, ám utalt rá, egy komplett irányváltás történik a Mercedesnél az autó fejlesztését illetően.

„Tudjuk, hogy a koncepcióváltás nem kockázat nélküli. De azt gondolom, mindannyian úgy érezzük, hogy elegendő tudással és információval rendelkezünk már ahhoz, hogy kimondjuk, nem voltunk jó úton, és nem megfelelő célokat tűztünk ki magunknak a t élen. Amilyen hamar csak lehet, sávot kell váltanunk!”

„Ezeket a döntéseket már meghoztuk. És már el is kezdtünk dolgozni az ügyön, talán már múlt kedden. Hogy milyen gyorsan tudjuk ezeket megjeleníteni az autón, és milyen gyorsan tudjuk teljesítményre átkonvertálni, az egy másik kérdés.”

A 25 esztendős versenyző beszélt arról is, a gyárban megejtett értekezés egyik konklúziója az volt, hogy a Mercedes túl konzervatív volt a 2023-as autó tervezésekor, tartva a „delfinezés” jelenségétől.

„Ha megnézzük a W13-ast, akkor egyértelműen túl agresszívek voltunk az autó tervezésével, és jött a pattogás. Ez volt a legfőbb korlátozó tényező. Most, 12 hónappal később olyan helyzetben akartunk lenni, melyben nem tapasztalunk meg hasonlót, és talán túllőttünk a célon a másik irányba, túl sok teljesítményt áldoztunk fel, túl sok leszorítóerőt, hogy ne legyen pattogás.”

„Rá kellett jönnünk, hogy azok a változtatások, amiket az FIA eszközölt a télen, lényegében a problémáink jelentős részét megoldották. Az azáltal elveszített teljesítmény egy részét, hogy túl konzervatívak voltunk, talán visszanyerhetjük. Hogy 1 másodperc hiányzik-e a Red Bullhoz képest? Nem, nem annyi. Hogy véleményünk szerint jó úton járunk-e a filozófiánkkal? Valószínűleg ez sem igaz…”

Hirdetés

Russell szintén csütörtökön arról beszélt, a tavalyi Brazil Nagydíjon aratott győzelme talán félrevezette a Mercedest az autó fejlesztését illetően.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!