Az FIA már a jövő hétvégén megrendezésre kerülő Bahreini Nagydíj előtt változtathat az időmérő edzésre vonatkozó szabályokon, hogy ne ismétlődhessenek meg a hétvégén történtek, mikor a McLaren versenyzői feltartották riválisaikat a kvalifikáció utolsó perceiben.
Az FIA már a jövő hétvégén megrendezésre kerülő Bahreini Nagydíj előtt változtathat az időmérő edzésre vonatkozó szabályokon, hogy ne ismétlődhessenek meg a hétvégén történtek, mikor a McLaren versenyzői feltartották riválisaikat a kvalifikáció utolsó perceiben.
Lewis Hamilton és Heikki Kovalainen öthelyes rajtbüntetést kapott a szombati időmérő edzést követően, amiért feltartották a gyorskörön lévő versenyzőket, miközben szépen lassan, komótosan, a lehető legkevesebb üzemanyagot elégetve, levezető körükön a boksz felé tartottak az edzés utolsó perceiben.
Annak ellenére, hogy a McLaren duója megkapta megérdemelt büntetését, a pórul járt versenyzők, Nick Heidfeld és Fernando Alonso nem hagyták annyiban a dolgot, és felhívták a figyelmet arra, hogy felettébb veszélyes, mikor egyesek teljes sebességgel, mások pedig csigatempóban haladnak az időmérő edzésen.
Ezt a veszélyt pedig legegyszerűbben egy olyan szabály bevezetésével lehetne elhárítani, amely kimondaná, hogy mennyi idő alatt kell teljesíteni egy kört az időmérő edzésen, mellyel a versenyzőknek egy bizonyos tempót mindenképpen menniük kellene.
A BMW Sauber lengyel versenyzője, Robert Kubica, aki szintén lassan haladt a box felé az edzés végén, úgy gondolja, változtatásokra van szükség, ugyanis saját biztonsága miatt is aggódott, mikor a gyorskörön lévő versenyzők elszáguldottak mellette.
“Nem éreztem magam biztonságban, és soha nem is érzem, amikor levezető körön vagyok” – mondta Kubica az Autosportnak, mikor arról kérdezték, szükségesnek tartja-e a szabálymódosítást. Nem csak a többi versenyző miatt, hanem magam miatt is. Ezen a pályán könnyedén le lehet húzódni az ideális ívről, mert széles az aszfalt, azonban az olyan helyszíneken, ahol vannak bukkanók, beláthatatlan szakaszok, és szűk sikánok, veszélyben vagyunk.”
Kubica úgy gondolja, hogy a veszély elhárítása érdekében az időmérő edzésen is be kellene vezetni a maximum köridős szabályt, ami egyébként nem idegen a versenyzők számára, hiszen a futam előtti felvezető körük sem mehet egy bizonyos időszint alá.
“A felvezető körünkben sem lehet túl lassan menni, mert van egy határ. Jó lenne, ha ezt a szabályt az időmérő edzésre is kiterjesztenék” – magyarázta a BMW lengyel versenyzője.
A Honda Racing csapatvezetője, Ross Brawn is támogatja a maximum köridős szabály bevezetésének ötletét, különösen azért, mert ez növelné a versenyzők biztonságát az időmérő edzésen.
“Ugye nem volt jó látni ezt az esetet? Talán kellene tennünk valamit annak érdekében, hogy kiszorítsuk az ilyen és ehhez hasonló eseteket. A versenyzők nincsenek könnyű helyzetben, mert miközben tudják, gyorsan kell menniük, mindent megtesznek annak érdekében, hogy a lehető legkevesebb üzemanyagot égessék el, és ez a kettő igencsak üti egymást” – mondta a Ferrari egykori technikai igazgatója.
A Williams istálló műszaki igazgatója, Sam Michael is támogatja az ötletet, és úgy gondolja, hogy már a jövő hétvégén megrendezésre kerülő Bahreini Nagydíjon életbe léphet az új szabály.