A brit istálló várhatóan a három topcsapat mögött a 4. helyen zárja az idei konstruktőri bajnokságot, versenyautója ugyanis következetesen erős tudott lenni az idény során.
Annak érdekében, hogy jövőre megtehessék a következő lépést, a wokingiak úgy döntöttek, változtatnak versenyautójuk tervezési koncepcióján James Key technikai igazgató vezetése mellett.
Habár egy ilyen döntés veszélyeket rejt magában, a McLaren csapatfőnöke, Andreas Seidl biztos benne, helyes döntést hoztak.
„Úgy fogalmaznék, hogy ahol most tartunk, ez nem egy kockázat, hanem egy lehetőség” – mondta a szakember.
„A célunk világos: meg akarjuk tenni a következő lépést. Szóval remélhetőleg sikerül közelebb kerülnünk a topcsapatokhoz, ami a következő komoly eredmény lenne a csapat számára.”
Noha változtatnak az autó tervezési koncepcióján, Seidl azt azért leszögezte, a 2020-as versenyautó nem lesz egy teljes mértékben átalakított modell.
„Nem nevezném én olyan radikálisnak. De figyelembe véve a lemaradásunkat a topautókhoz képest, mivel a szabályok ugyanazok maradnak, megpróbálunk tisztességes előrelépést tenni, ami azt jelenti, hogy a bizonyos koncepciók változnak az autót tekintve.”
A szabályok ugyan nem változnak 2020-ra, Seidl szerint azonban nem sok értelme van az új elemeket már idén tesztelni a versenyhétvégéken.
„Jelenleg nem látunk semmi olyan elemet, amit kifejleszthetnénk az idei autóra, hogy aztán átmentsük. A szabályok szinte ugyanazok maradnak, úgyhogy át lehet vinni bizonyos dolgokat a jövő évre, de nem az a helyzet, hogy kifejlesztünk bizonyos elemeket a jövő évi autóhoz, és azokat már idén pályára visszük.”