A Mercedes nagy reményekkel érkezett meg Monte-Carlóba, miután két héttel ezelőtt, Barcelonában a pálya utolsó, lassú kanyarokkal teletűzdelt szektorában igazán erős formát mutattak versenygépei.
Az ezüstnyilak annak rendje és módja szerint az élen is zárták a csütörtöki edzésnapot Monacóban: Lewis Hamilton a második gyakorláson 7 tizedmásodperccel volt gyorsabb, mint a 3. helyen végző Sebastian Vettel a Ferrarival.
Andrew Shovlin, a Mercedes főmérnöke azonban a nap végén elismerte, a csapat W10-es kódjelű versenyautójának elég sokáig tartott üzemi hőmérsékletre hevíteni a Pirelli abroncsait, ez pedig problémákat okozhat majd a szombati időmérőn.
„Még mindig úgy tűnik, hogy problémáink vannak az első körrel a lágy gumikon – annak ellenére, hogy délután melegebb volt a pálya” – magyarázta a szakember.
„Az elsődleges aggályunk az, hogy működésre bírjuk-e a gumikat az első körben. A köridők jók voltak ma, de beletelt pár körbe, mire eljutottunk odáig, és az időmérő ezen a pályán nagyon fontos.”
„Ma este és pénteken Esteban [Ocon] a szimulátorunkban dolgozik, szóval remélhetőleg segíteni tud abban, hogy tanuljunk egy kicsit ezzel kapcsolatban.”
Shovlin elismerte, a csütörtöki edzések „meglehetősen simán” mentek a Mercedesnek, habár a forgalom miatt nem tudtak annyi adatot gyűjteni, mint szerettek volna.
„Az első edzés jó volt, igyekeztünk a tréning csendesebb időszakaiban körözni, és sikerült a versenyzőknek sok időt tölteniük tiszta pályán. Az autó jól kiegyensúlyozott volt, amint a gumik üzemi hőmérsékletre hevültek.”
„A második edzést a közepes keverékkel kezdtünk – arra számítottunk, hogy kicsit problémásak lesznek, de egészen jól működtek. A hosszú etapokon viszont rendkívüli módon küszködtünk a forgalommal, a versenyzők nem tudtak két tiszta kört összehozni. Emiatt pedig nem tudtunk annyi információt gyűjteni a versenyre, mint szerettünk volna.”