A Mercedes idén öt alkalommal szerzett kettős győzelmet, így sokan úgy gondolják, az idei szezon teljesen lefutott, és a Ferrarinak és a Red Bullnak már esélye sincs felzárkózni.
A Ferrari a Spanyol Nagydíjon bevetette előrehozott motorfejlesztéseit, azonban nem volt eredménye, és azt is elismerték, lehet, hogy az autó koncepciója alapjában véve rossz. A két csapat teljesen eltérő első szárnyat tervezett, és erre építette autóját – Wolff szerint ők már a szezon előtt úgy gondolták, hogy hosszú távon az ő megoldásuk lesz kifizetődőbb.
„Ezért is választottuk ezt az irányt. Úgy éreztük, hogy abban az első szárny-koncepcióban, amit követtünk, több lehetőség van hosszú távon, még akkor is, ha rövid távon küszködünk vele” – mondta.
A kérdésre, vannak-e még fejlesztési terveik az idei évre, amely még erősebbé tehetik őket, Wolff elismerte, hogy a motor és a kasztni tekintetében is szeretnének további javulást elérni.
„Vannak még lépéseink az erő növelésére, de a kész szabályozás miatt ezek nem olyan hatalmas lépések, mint amilyeneket a múltban láthattunk. De még van bőven munka, amit elvégezhetünk a második motornál.”
„Még mindig vannak jó ötleteink arra is, hogyan hozzunk ki több teljesítményt a kasztniból. Ez még mindig csak az ötödik verseny volt az új szabályokkal, van még lehetőség erre.”
A Mercedesnél a szezon előtt úgy nyilatkoztak, amennyiben bebizonyosodik, hogy az ő első szárny-koncepciójuk rossz, hónapokba telhet, mire rendbe hozzák a dolgokat. Wolff mindazonáltal úgy gondolja, a Ferrarinak és a Red Bullnak is megvan az esélye arra, hogy közelebb kerüljön hozzájuk.
„Mindkét csapatnak megvannak a forrásai és eszközei ahhoz, hogy feléledjenek” – nyilatkozta a szakember a Motorsport.com-nak. „Barcelonában olyan hétvégét láttunk, amely az elmúlt hét évben valószínűleg az egyik legerősebb volt számunkra.”
„Ha Monacóban a Ferrarinak erős hétvégéje lesz, mindenki azt fogja mondani, hogy megállították a Mercedest, vége a Mercedes dominanciájának idénre.”