Hungary-3@2xCreated with Sketch.
  Portugál Nagydíj

Kövesd velünk a portimaói eseményeket! Lépj be az F1Világ Paddockba!

2020 Russian Grand Prix, Saturday - LAT Images Lewis Hamilton Mercedes
Fotó: Mercedes

Versenyigazgató: „Nem volt helyénvaló” büntetőpontot adni Hamiltonnak

Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: twitter
Twitter
Megosztás itt: email
Email
Megosztás itt: whatsapp
WhatsApp

Versenyigazgató: „Nem volt helyénvaló” büntetőpontot adni Hamiltonnak

A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Michael Masi szerint a hétvégi Orosz Nagydíj versenybírói azért döntöttek Lewis Hamilton büntetőpontjainak visszavonása mellett, mert úgy ítélték meg, hogy az eredeti szankció „nem volt helyénvaló”.

Hamilton a vasárnapi, szocsi versenyen kétszer 5 másodperces időbüntetést kapott, és incidenseként 1 büntetőpontot – tehát összesen kettőt – kiosztottak neki, amiért a futamot megelőzően nem a kijelölt helyről végzett rajtgyakorlatokat.

A pole pozícióból induló angol így a versenyt végül csak a 3. helyen zárta, a leintés után pedig „nevetségesnek” minősítette a stewardok döntését, és kijelentette, „próbálják megállítani őt”.

A versenybírók aztán néhány órával a verseny után Hamilton büntetőpontjait visszavonták, miután meghallgatták a vb-éllovast, illetve a Mercedes képviselőit. A csapatot végül 25 ezer eurós pénzbírsággal sújtották amiatt, hogy engedélyezték a címvédőnek a nem megfelelő helyről való rajtgyakorlatok elvégzését.

Michael Masi versenyigazgató elárulta, egészen pontosan miért is döntöttek így a stewardok.

„A versenybírók a futam után meghallgatták a csapat képviselőit, valamint a 44-es rajtszámú autó versenyzőit. Szóval Lewis és a Mercedes beszélt a stewardokkal, miszerint valójában egy instrukció volt a csapat felől Lewis részére, hogy hol végezhet rajtgyakorlatot” – mondta a szakember.

„Erre alapozva pedig a versenybírók visszavonták a büntetőpontokat mindkét döntés esetében, mert úgy ítélték meg, hogy az nem helyénvaló. És ennek eredményeképp megbüntették a csapatot 25 ezer euróra az instrukció miatt.”

„És effektíve igen, ő vezette az autót. Viszont fontos tényező volt az, hogy mire utasította őt a csapat az adott helyzetben, és úgy látták, hogy ennek megfelelően kell módosítaniuk a döntésen.”

Masi kifejtette, a versenyzők pontosan tudták, honnan kell elvégezni a rajtgyakorlatokat.

„A rajtgyakorlatok helye nyilván pályaspeficikus, és a versenyigazgatói tájékoztatóban részletezzük. Minden más helyszínen Lewis és az összes többi versenyző teljesítette a követelményeket, hogy hol is végezhetnek rajtgyakorlatokat a versenyigazgatói utasításnak megfelelően.”

„Hogy meghatározzuk, hol van a rajtgyakorlat helye, a versenyzők biztonságát szolgálja. Mindenki pontosan tudja, mi történik. Szóval okkal határozzuk meg a helyét.”

„Gyanítom, volt egyfajta félreértés a csapat és a 44-es autó versenyzője között. Mert nyilvánvaló, hogy Valtteri [Bottas] és az összes többi pilóta pontosan azt a helyet használta, amit kijelöltünk, rögtön a jobb oldalt a bokszkijárat vonala után.”

„Alapvetően nem szoktuk felfesteni, csupán meghatározzuk a helyét, és amennyire én tudom, ez még azt megelőzően is így volt, hogy én lettem a versenyigazgató. Nagyon pályaspecifikus, hogy hol helyezkedik el. Azt gondolom, ami most történt, az ebből a szempontból egyszerű hiba volt.”

Habár Hamilton végül nem kapott büntetőpontot, Masi továbbra is úgy véli, olyan kihágás történt, amivel Hamilton jogosulatlan előnyhöz jutott.

„A versenybírók álláspontja az, hogy sportszakmailag előnyökkel jár az arról a helyről elvégzett rajtgyakorlat. Ezért úgy ítélték meg, hogy a megfelelő büntetés az, ha sportszakmai büntetést kap érte. A büntetések skálája persze széles, a versenybírók pedig alkalmazhatják mindazokat a büntetéseket, amik le vannak írva a sportszabályzatban és a nemzetközi sportkódexben.”

„Ezért vannak a stewardok, a büntetések pedig azért vannak, hogy kiválasszák a legmegfelelőbbet az adott körülmények között.”

„A szabályzat két elemét sértették meg, az egyik a versenyigazgatói jegyzetben volt olvasható. A másik pedig a sportszabályzat 36.1-es cikkelye, mely kimondja, hogy következetes tempót kell tartani a bokszkijáratnál – a bokszkijárat pedig úgy van definiálva, hogy az a szakasz, mely a kijárati lámpától a biztonsági autós vonalig tart.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

Lépj be a paddockba! Ez történik a Nürburgringen!