Versenymérnöke örül, hogy Piastri nem fogadott szót Bakuban - F1VILÁG.HU

Versenymérnöke örül, hogy Piastri nem fogadott szót Bakuban

HIRDETÉS
Különleges betekintést engedett Oscar Piastri versenymérnöke, Tom Stallard abba, milyen folyamatok zajlottak a háttérben akkor, amikor az ausztrál versenyző elképesztő csatát vívott a győzelemért Charles Leclerc-rel a múlt vasárnapi Azeri Nagydíjon.

A fiatal pilóta a 2. helyről rajtolva vágott neki az azeri versenynek, és bár az első etap elején képes volt tartani a lépést a monacóival, megelőznie nem sikerült, sőt, az egyre inkább elhasználódó abroncsok miatt el is kezdett lemaradni a Ferrari pilótájától. Az első kerékcserék után viszont Piastri ismét ott volt Leclerc nyomában, a 20. körben pedig egy határozott manőverrel meg is előzte ellenfelét — végül parádés védekezést bemutatva megszerezte második Forma-1-es győzelmét.

„Az első etapban támadtuk Leclerc-t, de nem sikerült megelőznünk, és közben jelentősen károsítottuk a gumikat, így már nem tudtunk tartani vele a lépést, és Charles nagy előnyt épített ki” – mondta Piastri versenymérnöke, Tom Stallard az F1 Nation című podcastben.

„Aztán volt egy jó bokszkiállásunk, Lando remek munkát végzett azzal, hogy segített Checóval [Perez] szemben, és hirtelen ismét Leclerc váltójánál voltunk.”

Piastri a verseny után elismerte, versenymérnöke óva intette attól, hogy a kerékcserék után újra elkezdje támadni Leclerc-t, hiszen féltették az abroncsokat — ő azonban nem fogadott szót, és végül egy rizikós manőverrel megelőzte a monacóit. Stallard azt mondja, örül Piastri döntésének.

„Emlékeztetni akartam Oscart arra, mi történt az első etapban, mert még sok kör volt hátra, ezért azt mondtam: ’emlékszel, az első etapban tönkretettük a gumikat a támadásokkal, most legyünk taktikusak’.”

„De jól ismer engem ahhoz, hogy tudja, a tudós beszélt belőlem, de a versenyző énem, aki nem mond semmit, azt mondja: ‘menj és szerezd meg’. Szerencsére Oscarban a versenyző kerekedett felül, és elintézte.”

„Láttuk, hogy a Ferrari és a Red Bull sem tudta megelőzni Oscart, és nem vagyok biztos abban, hogy a szerepek nem fordultak volna meg, ha a sorrend más lett volna.”

„Ez mindenképpen stresszes volt” – ismerte el Stallard, „Mert amikor ilyen helyzet van, tudod, hogy a versenyző soha nem nyugodt igazán, így elveszítesz sok lehetőséget arra, hogy beszélj vele. „Szóval mindenféle háttérdöntést, amit általában a pilótával együtt hozunk meg, próbáltunk úgy alakítani, hogy ne terheljük túl sok információval, mert már így is elég sok dolga volt.”

Az előzést követő 30 kör aztán Piastri elképesztő védekezéséről marad emlékezetes: a fiatal pilóta végig higgadtan versenyzett, noha a határokat kellett feszegetnie. Stallard azt mondja, ők mindeközben igyekeztek annyi terhet levenni a válláról, amennyit csak lehetett.

Hirdetés

„Ezért főként ráhagytuk a dolgokat, csak a különbségeket jeleztük felé, biztosítottuk, hogy jól kezeljük az akkumulátort, időnként tájékoztattuk, hogy állnak a gumijai, és hogyan állnak Charles gumijai, próbáltunk hasznos információkat adni úgy, hogy ne legyen zavaró. Ez nehéz, mert sokszor nagyon koncentrálsz, de egyben megfigyelő is vagy.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!