A Red Bull versenyzője, Max Verstappen elárulta, úgy érzi, csapata „két versennyel le van maradva” a motorfejlesztések tekintetében idén, mert nem gyári csapatként bánik velük a Renault.
Verstappen a Magyar Nagydíjon már a hatodik körben kiesett a kinetikus energia-visszanyerő rendszer [MGU-K] hibája miatt.
A holland versenyző a verseny után csalódottságának adott hangot, amikor pedig arról kérdezték, véleménye szerint a Renault a szezon további részében nem ad olyan támogatást a Red Bullnak, mint saját gyári csapatának, így felelt: „Nehéz megmondani.”
„Ott van például ez a helyzet az üzemanyaggal – megkaphattuk volna már Németországban, de csak most kaptuk meg, mert nem voltak biztosak a megbízhatóságban.”
„Ha pedig van valamilyen új elemük, akkor természetesen előbb a gyári csapat kapja meg, ami szintén logikus, de számunkra elég sajnálatos. Az ember tudja, hogy a Ferrarinál és a Mercedesnél ezeket rögtön bevetik, és 1-2 versenyen előnyt jelent, mielőtt a többiek lépnek.”
„Szóval mi mindig két versennyel le vagyunk maradva.”
A Red Bull eltérő üzem- és kenőanyagokat használ, mint a gyári Renault-csapat, illetve a McLaren, ezért a francia gyártó központjában külön le kell tesztelni az erőforrásokat az ExxonMobil termékeivel is. A Renault a BP Castrol üzemanyagaival dolgozik.
Utóbbi gyártó már Spanyolországban partnerei rendelkezésére bocsátotta új termékét, az ExxonMobil első fejlesztése azonban csak a Magyar Nagydíj hétvégéjén érkezett meg a Red Bullhoz.
„Főleg most, hogy már megvan a saját gyári csapatuk, mindig egy kicsit le leszünk maradva a dolgokkal” – mondta Verstappen.
„És most, hogy már bizonyos, hogy Honda-motorokra váltunk, ez sem kedvez nekünk ebből a szempontból – fogalmazzunk így. De így megy ez, tisztában voltunk vele, szóval el kell fogadnunk.”
Verstappen hozzátette, biztos benne, hogy csapata mindent megtesz azért, hogy a kasztnival valahogy kompenzálja a motorgondokat.
„Remélem, hogy jól fogjuk folytatni az autó fejlesztését. A motor az egy nehéz sztori. Az autót tekintve jobbak vagyunk a Mercedesnél és a Ferrarinál, szóval ebből a szempontból nekik kell felzárkózniuk.”