Nem volt kizárható egy eső által megbolondított időmérő sem Melbourne-ben, hiszen nem sokkal a kezdés előtt még csepegett az eső a pálya felett, a csapadék viszont nem folytatódott, így ennek a körülménynek végül nem volt számottevő hatása az eredmények alakulására.
Mégis elérkezett az időmérő legdrámaibb pillanata még azelőtt, hogy az élcsapatok versenyzői közül bárki is mért kört jegyzett volna, amikor Sergio Pérez a Q1 hetedik percében kicsúszott a 3-as kanyarban és elásta pole-esélyes Red Bullját a kavicságyban. A mexikói már a harmadik szabadedzésen is látványosan küszködött az autójával, az ottani egy óra során háromszor hagyta el a pályát, és a rádióban adott helyzetértékelése szerint most is ugyanaz a probléma okozta, hogy a féktávon blokkolt a jobb első kereke, így ellehetetlenítve számára a jobbos kanyarba való befordulást.
A két héttel ezelőtti győztes Perez ezzel búcsúzott az időmérőtől és kibérelte magának az utolsó rajthelyet a futamra. A piros zászlót követően a mezőny többsége szokatlan stratégiával, egyetlen gumiszetten gyors és lassú köröket futva teljesítette a Q1 hátralévő részét, amelyen további meglepetés már nem történt. Max Verstappen jegyezte a leggyorsabb időt, és kiesett a melbourne-i születésű Oscar Piastri, Guanyu Zhou, Logan Sargeant, Valtteri Bottas és Perez.
Verstappen a Q2-ben sem tágított az élről, de Fernando Alonso két tizedmásodpercre végzett mögötte, és nem jelentett gondot a továbbjutás a Mercedes és a Ferrari versenyzőinek sem. Remekelt Nico Hülkenberg a Haasszal, aki az ötödik legjobb időt futotta, és az utolsó pillanatban Esteban Ocont hét ezreddel kiszorítva helyet váltott magának a zárószakaszra Alexander Albon is.
A Q3 az előzetes várakozásokhoz képest izgalmasan kezdődött, hiszen Max Verstappen az első gyorskörök során csak a hatodik legjobb időt jegyezte, míg az élre Lewis Hamilton állt Fernando Alonso előtt. A különbségek azonban kicsit voltak, csak három tized választotta el az első hatost. Verstappen azonban egy második mért időt is futott ugyanazon a gumiszetten, ezzel pedig kilenc ezredes előnnyel megelőzte Hamiltont és az élre állt. Ekkor a George Russellel záruló első kvartett 86 ezreden belül állt egymáshoz képest.
Mindenki a bokszba hajtott egy friss gumiszettért, a csapatok viszont ekkor eső közeledtét jelentették versenyzőik számára, akik így nem is vártak ki a végsőkig az újabb menetükkel. Az izgalmasnak ígérkező végjátékban aztán Verstappen végül mégis gyorsan döntésre vitte a pole sorsát, hiszen 1:16,732-es köridőt repesztve fél másodpercet javított addigi idején, amit Russell tudott a leginkább megközelíteni, de ő is két tizeddel elmaradt. Hamilton harmadik helye révén a Mercedes remek formát mutatott, Alonso ezúttal a negyedik lett. A Ferrariknak Sainz és Leclerc révén csak az 5. és a 7. hely jutott, közéjük még Stroll is beférkőzött a másik Aston Martinnal.
Az időmérő végeredménye: