Adrian Newey májusi bejelentése után — miszerint 2025-ben távozik a Red Bulltól, mint azóta kiderült, az Aston Martinhoz — az energiaital-gyárosok további fontos szereplőktől válnak meg: Jonathan Wheatley sportigazgató az Audihoz, míg Will Courtenay stratégiai igazgató a McLarenhez szerződik.
A távozások egy viharos év után következnek be, amely során a Red Bull háttérben zajló feszültségei a nyilvánosság elé kerültek. A vezetőség szintjén először a bahreini szezon előtti tesztelés során jelentek meg a problémák, amikor a csapatfőnök Christian Horner ellen vizsgálat indult egy állítólagos szexuális zaklatás miatt – noha a vádakat később ejtették. Ezt megelőzően a Red Bull már elvesztette Rob Marshall tervezőt, aki most a 2024-es bajnoki rivális McLaren csapatában játszik kulcsszerepet.
Verstappen már korábban figyelmeztetett arra, hogy a Red Bull sikerének „oszlopai” – ahogyan ő nevezte őket – távozhatnak a csapat belső feszültségei miatt, különösen akkor, amikor Helmut Marko mentori szerepe is kérdésessé vált.
„Én is ennek az útnak a részese vagyok. 2028-ig írtam alá, ezért nagyon fontos, hogy bizonyos oszlopok a helyükön maradjanak” – mondta a Szaúd-arábiai Nagydíjon a holland versenyző, gyakorlatilag figyelmeztetve csapatát.
Hat hónappal később Verstappen a Motorsport.com című lapnak nyilatkozott Szingapúrban, a világbajnoki címvédő pedig elismerte, hogy nem sikerült megtartani ezeket az oszlopokat. A Red Bull most belső előléptetésekkel próbálja betölteni a távozó munkatársak által hagyott űrt. Verstappen jól bevált versenymérnöke, Gianpiero Lambiase például szélesebb körű felelősséget kapott a megújult vezetési struktúrában.
Verstappen ugyanakkor most már belátja, hogy a Red Bullnak nehéz dolga volt egyben tartani a világbajnok csapatot, mivel a riválisok agresszíven próbálták elcsábítani a kulcsfigurákat.
„Nos, nem igazán sikerült túl jól!” – mondta nevetve Verstappen, mielőtt komolyabb választ adott volna.
„Ahogy mindig is mondtam, jobb’ szerettem volna, ha mindenki marad, de végül nem lehet megakadályozni az embereket. Ha kényszeríted őket, hogy maradjanak, amikor valójában már nem akarnak itt lenni, ha csalódottak vagy nem kapják meg, amit akarnak, akkor talán jobb, ha új kihívást találnak máshol. Még akkor is, ha a csapat egésze számára jobb lett volna, ha minden marad a régiben.”
„Ez mindig így volt a sikeres csapatoknál, elkezdik szétszedni őket. Ezt bármely sportágban látni lehet. És néhány ember olyan komoly ajánlatot kap más csapatoktól, hogy az is szerepet játszott.”
Bár számos kulcsember távozott, más fontos figurák, mint Ben Waterhouse teljesítményigazgató és Enrico Balbo aerodinamikai vezető korábban meghosszabbították szerződésüket. Verstappen továbbra is bízik abban, hogy a Red Bull rendelkezik a megfelelő technikai vezetéssel a Newey utáni korszakra, és élvezi az együttműködést Pierre Wache technikai igazgatóval.
„Nagyon jól kijövünk Pierre-rel, sokat beszélgetünk” – magyarázta. „Amikor a gyárban vagyok, mindig találkozom vele. Nagyon motivált, és élvezem, hogy részt vehetek ebben. Jól működik minden, csak az eredmények nem olyanok, mint szeretnénk. Rajtunk múlik, hogy csapatként megfordítsuk ezt a helyzetet.”
„Hiszek benne, hogy az emberek tudják, mit csinálnak, már bizonyították ezt. Más csapatoknak is nagyon jó embereik vannak, de nem hiszem, hogy ez a probléma most. Csak rossz irányba fordultunk, ezért ideje volt megnyomni az újraindítás gombot, és más irányba menni.”
„Nem két vagy három ember jelenti a különbséget. A kollektíváról van szó. Mindenkinek hozzá kell járulnia, és jól kell dolgoznia a szerepében, ez a legfontosabb.”