Verstappen a verseny 22. körében állt ki sima futófelületű abroncsokért, a pályára visszatérve pedig megcsúszott, és bal első abroncsával érintette a sárga vonalat, miközben a mögötte érkező Charles Leclerc-t próbálta hátul tartani. A holland pilóta végül a 3. helyen ért célba a monacói futamon, melyet csapattársa, Sergio Perez nyert meg Carlos Sainz előtt. A Red Bull pilótája így tovább tudta növelni előnyét az összetettben.
A futam után mindazonáltal a Ferrari óvást nyújtott be, szerintük ugyanis mindkét Red Bull érintette a bokszkijáratnál elhelyezett vonalat, ami szabálytalan. A versenybírók végül többórányi tanácskozás után elutasították a fellebbezést, mondván, hogy Verstappen nem szelte át teljes kerekével a vonalat, Sergio Perez pedig nem is érintette azt.
A versenyt követő sajtótájékoztatóján Verstappen arról beszélt, ez volt a futam legizgalmasabb momentuma számára.
„Igen, a határokat kellett feszegetnem, máskülönben megelőzött volna, hiszen nem lett volna jó a kigyorsításom. Szóval a bokszkijáratom eléggé… Talán ez volt a legélvezetesebb része a versenyemnek, a bokszkijárat, ahogy próbáltam elöl maradni. És ez summázza is egy kicsit a versenyemet” – magyarázta Verstappen. „Az időmérőn nem tudtam befejezni az utolsó körömet, szóval a 4. helyről rajtolva az ember tudja, hogy némiképp hátráltatva van a versenyen. De minden az eredmény maximalizálásáról szól, és csapatként szerintem ezt sikerült megtennünk. Jó volt a tempónk – amikor tiszta pályán autóztunk, úgy éreztem, rendben van.”
„Aztán jött a döntés, hogy közepesekre váltunk a végén, ami elég kockázatos volt szerintem ahhoz képest, mintha csak a keményen maradtunk volna. Főleg azért is, mert nem igazán tudtuk, hány kört fogunk még megtenni. De láttam, hogy az előttem lévő két autón elkezdtek szemcsésedni a gumik. Checónak nagyon szemcsésedtek elöl, és Carlos is küszködött egy kicsit a hátsókkal. Viszont lehetetlen volt előzni. De az egyensúlyom jónak tűnt, és elég közel tudtam maradni. Ha akartam volna, párszor meglökhettem volna Carlost a hajtűben. Neki talán annyira nem tetszett volna!”
Verstappen azt mondja, szerinte az egykörös tempó tekintetében a Ferrari gyorsabb volt ezen a hétvégén, a Red Bull stratégái előtt viszont le a kalappal.
„Nos, ha az egykörös tempót nézzük, akkor szerintem a Ferrari gyorsabb volt nálunk” – mondta a világbajnoki éllovas. „A hosszú etapokról nagyon nehéz beszélni itt, mert senki sem nyomja igazán, még az edzéseken sem, hiszen nem számít. Minden az időmérőről szól. És az sem számít igazán, hogy gyors vagy-e a versenyen, mert nem lehet előzni. Szóval nehéz megmondani.”
„Minden a stratégiáról és a helyes döntésekről szólt. És azt kell mondjam, a csapat nagyon higgadt volt ezekben a döntésekben. Minden nagyon simán ment. Nem voltak kételyek, csak annyi volt, hogy ’boksz most, ezt a gumit tesszük fel’, majd ’boksz ismét, erre a gumira váltunk’. Nagyon jó munkát végeztek ebben.”