Verstappen azt a pillanatot élvezte a legjobban, amit a Ferrari végül megóvott Monacóban - F1VILÁG.HU

Verstappen azt a pillanatot élvezte a legjobban, amit a Ferrari végül megóvott Monacóban

HIRDETÉS
A Red Bull világbajnoki címvédője, Max Verstappen szerint nyers tempó tekintetében a Ferrari autója volt a gyorsabb a múlt hétvégi Monacói Nagydíjon, bár a versenytempóról a pálya természete miatt igencsak nehéz tiszta képet kapni. A holland beszélt arról is, a verseny legizgalmasabb pillanata számára a kerékcserét követő csörte volt – ami ellen a futam után óvást is benyújtott a Ferrari.
MONTE-CARLO, MONACO - MAY 29: Max Verstappen of the Netherlands driving the (1) Oracle Red Bull Racing RB18 leads Charles Leclerc of Monaco driving (16) the Ferrari F1-75 during the F1 Grand Prix of Monaco at Circuit de Monaco on May 29, 2022 in Monte-Carlo, Monaco. (Photo by Eric Alonso/Getty Images)

Verstappen a verseny 22. körében állt ki sima futófelületű abroncsokért, a pályára visszatérve pedig megcsúszott, és bal első abroncsával érintette a sárga vonalat, miközben a mögötte érkező Charles Leclerc-t próbálta hátul tartani. A holland pilóta végül a 3. helyen ért célba a monacói futamon, melyet csapattársa, Sergio Perez nyert meg Carlos Sainz előtt. A Red Bull pilótája így tovább tudta növelni előnyét az összetettben.

A futam után mindazonáltal a Ferrari óvást nyújtott be, szerintük ugyanis mindkét Red Bull érintette a bokszkijáratnál elhelyezett vonalat, ami szabálytalan. A versenybírók végül többórányi tanácskozás után elutasították a fellebbezést, mondván, hogy Verstappen nem szelte át teljes kerekével a vonalat, Sergio Perez pedig nem is érintette azt.

A versenyt követő sajtótájékoztatóján Verstappen arról beszélt, ez volt a futam legizgalmasabb momentuma számára.

„Igen, a határokat kellett feszegetnem, máskülönben megelőzött volna, hiszen nem lett volna jó a kigyorsításom. Szóval a bokszkijáratom eléggé… Talán ez volt a legélvezetesebb része a versenyemnek, a bokszkijárat, ahogy próbáltam elöl maradni. És ez summázza is egy kicsit a versenyemet” – magyarázta Verstappen. „Az időmérőn nem tudtam befejezni az utolsó körömet, szóval a 4. helyről rajtolva az ember tudja, hogy némiképp hátráltatva van a versenyen. De minden az eredmény maximalizálásáról szól, és csapatként szerintem ezt sikerült megtennünk. Jó volt a tempónk – amikor tiszta pályán autóztunk, úgy éreztem, rendben van.”

„Aztán jött a döntés, hogy közepesekre váltunk a végén, ami elég kockázatos volt szerintem ahhoz képest, mintha csak a keményen maradtunk volna. Főleg azért is, mert nem igazán tudtuk, hány kört fogunk még megtenni. De láttam, hogy az előttem lévő két autón elkezdtek szemcsésedni a gumik. Checónak nagyon szemcsésedtek elöl, és Carlos is küszködött egy kicsit a hátsókkal. Viszont lehetetlen volt előzni. De az egyensúlyom jónak tűnt, és elég közel tudtam maradni. Ha akartam volna, párszor meglökhettem volna Carlost a hajtűben. Neki talán annyira nem tetszett volna!”

Verstappen azt mondja, szerinte az egykörös tempó tekintetében a Ferrari gyorsabb volt ezen a hétvégén, a Red Bull stratégái előtt viszont le a kalappal.

„Nos, ha az egykörös tempót nézzük, akkor szerintem a Ferrari gyorsabb volt nálunk” – mondta a világbajnoki éllovas. „A hosszú etapokról nagyon nehéz beszélni itt, mert senki sem nyomja igazán, még az edzéseken sem, hiszen nem számít. Minden az időmérőről szól. És az sem számít igazán, hogy gyors vagy-e a versenyen, mert nem lehet előzni. Szóval nehéz megmondani.”

„Minden a stratégiáról és a helyes döntésekről szólt. És azt kell mondjam, a csapat nagyon higgadt volt ezekben a döntésekben. Minden nagyon simán ment. Nem voltak kételyek, csak annyi volt, hogy ’boksz most, ezt a gumit tesszük fel’, majd ’boksz ismét, erre a gumira váltunk’. Nagyon jó munkát végeztek ebben.”

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Verstappen azt a pillanatot élvezte a legjobban, amit a Ferrari végül megóvott Monacóban
Fogadj a Las Vegas-i Nagydíj győztesére! Íme a legjobb szorzók és tippek! (x)
Ekkor rajtol az F1-es Las Vegas-i Nagydíj
Az F1-es Las Vegas-i Nagydíj rajtrácsa

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!