Verstappen elárulta, miért nem vett vissza a tempóból a monacói esőben - F1VILÁG.HU

Verstappen elárulta, miért nem vett vissza a tempóból a monacói esőben

HIRDETÉS
Bár volt néhány rázós pillanata, Max Verstappen végül simán nyerte a félig-meddig esős körülmények között megtartott Monacói Nagydíjat – a holland versenyző 39. Forma-1-es győzelmét aratta.
MONTE-CARLO, MONACO - MAY 28: Max Verstappen of the Netherlands driving the (1) Oracle Red Bull Racing RB19 on track during the F1 Grand Prix of Monaco at Circuit de Monaco on May 28, 2023 in Monte-Carlo, Monaco. (Photo by Ryan Pierse/Getty Images)

Verstappen a pole pozícióból vághatott neki a vasárnapi futamnak, és a verseny első kétharmadában végig kontroll alatt tartotta versenyét – a hajrára megérkező eső azonban természetesen számára is nagy kihívást jelentett a szűk utcai pályán. A címvédőnek bőven voltak meredek pillanatai, több alkalommal megcsúszott, egyszer pedig a korlátnak is nekiment – végül azonban magabiztos, közel 28 másodperces előnnyel győzött.

Verstappent a vasárnapi futam után megkérdezték arról, a nehéz körülmények között miért nem vett inkább vissza egy kicsit, tudván, hogy óriási előnyben van Fernando Alonsóval szemben.

„A mérnököm ugyanezt kérte tőlem, de amikor az ember benne van a ritmusban, jobb is abban maradni” – mondta a kétszeres világbajnok. „Azt hiszem, a 16 alkalomból talán csak egyszer csíptem meg a korlátot.”

„De azt gondoltam, elég nagy az előnyöm, és aztán, amikor megkoccoltam, már úgy voltam vele, nem vagyok olyan nagy előnyben. De végül rendben volt. Viszont jobb ritmusban maradni ilyenkor, mint lelassítani, és kikerülni a zónából – ráadásul a gumik is lehűlnek olyankor. Már eleve eléggé hidegek voltak, szóval szerintem jobb tartani ilyenkor a tempót, hiszen nem arról volt szó, hogy túlvezettem, vagy ilyesmi – egyszerűen benne voltam a saját zónámban.”

Verstappen beszélt arról is, miután felrakták az intermediate-gumikat, nagyon nehéz volt megtalálni azt a bizonyos ritmust, és veszített is jó néhány másodpercet az élen.

„Nagy előnyben voltam, és nem akartam kockáztatni azzal, hogy ugyanazt a tempót futom, esetleg még gyorsabbat, és a falban végzem. Ilyenkor azért óvatosabbnak kell lenni. Nem akartam túl sokat kockáztatni, ugyanakkor viszont az ember természetesen nem vezet túl lassan se.”

„Egy ponton Lando [Norris] is ott volt mögöttem, és úgy voltam vele, egy kicsit oda kell lépnem. De nem egy kényelmes helyzet, az biztos. De szerencsére 5 kör után változtattam néhány dolgot a kormányon, és jobb lett az egyensúly is, ami nyilván sokat segített.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!