Miközben a Ferrari versenyautója hétvégén a kigyorsításokon és a lassabb, illetve közepes tempójú kanyarokban volt erősebb, addig a Red Bull kis légellenállású csomagjával nagyobb végsebességet tudott elérni az egyenesekben. Mindez óriási küzdelmet, és egyben kiélezett taktikai játékot is eredményezett a győzelemért harcoló Leclerc és Verstappen között.
A verseny egy pontján a két pilóta lényegében azért harcolt, hogy az utolsó kanyar előtt elhelyezett DRS érzékelési pontot ne elsőként érjék el. Ennek érdekében Leclerc szándékosan elemelte a lábát a gázról a kanyar előtt, hogy Verstappen előrébb kerüljön, a holland azonban gyorsan kapcsolt, és a következő körben már ő is ráfékezett a vonal előtt.
A futamot végül Verstappen nyerte meg, aki végül a dzsiddai pálya célegyenesében tudta megelőzni a Ferrari versenyzőjét.
„Megpróbáltam mindent megtenni. Tudtam, hogy az egyenesbéli tempó a gyengeségem a Red Bullhoz képest, mert ők hihetetlenül gyorsak voltak az egyenesekben” – mondta a végül másodikként befutó Leclerc. „Az utolsó előtti egyenesben csak félig nyomtam neki, megpróbáltam kikényszeríteni, hogy Max megelőzzön, és így nyithassam utána a DRS-t. Egyszer bevált, de másodszorra már észrevette, szóval nagyon hamar fékezett, és volt is ott némi kalamajka. De szórakoztató volt.”
A Motorsport.com című lapnak nyilatkozva a Red Bullt irányító Christian Horner azt mondta, mindenképpen meg kell vizsgálni, hogy a jövőben hol helyezzék el az érzékelési pontokat, hogy elkerüljék az ilyen „macska-egér játékokat”.
„A DRS annyira hatékony, hogy láthattuk, volt némi macska-egér játék a versenyzők között, melynek során olyannyira lefékeztek, hogy lényegében bele kellett gyorsítaniuk a kanyarba” – mondta Horner. „Azt gondolom, talán meg kellene néznünk, hogy a jövőben hol legyenek a DRS érzékelési pontjai. Mert határozottan jó lenne elkerülni az efféle helyzeteket.”
A szakember szerint Dzsiddában az is bizonyosságot nyert, hogy a 2022-es szabályokkal elérték a célokat, noha néhány versenyző még most is azt mondja, hogy az előzés DRS nélkül lehetetlen a Forma-1-ben.
„Szerintem az igazán biztató dolog a szabályokkal kapcsolatban, hogy az elmúlt két versenyen Charles és Max körülbelül 10-szer előzgették egymást, amit a korábbi években nem láttunk. Nagyszerű versenyzés láttunk, újabb fantasztikus verseny volt a két csapat között. A két futam alapján egy nagy pipát kell tennünk oda, hogy az autók szorosabban tudják követni egymást, és tudnak kerék a kerék elleni csatákat vívni.”