A pole pozícióból immáron 99. alkalommal Lewis Hamilton vághatott neki a versenynek, mellőle Sergio Perez várhatták a piros lámpák kialvását, míg a második rajtsorban Max Verstappen és Charles Leclerc sorakozott.
Mivel nem sokkal a rajt előtt az eső megérkezett Imolába, a szombati időmérőn megválasztott gumistratégiák jelentéktelené váltak.
A RAJT
A rajtot remekül kaptál el a Red Bullok, Verstappen az első kanyar féktávján be is bújt Hamilton mellé, és nagyon agresszíven próbálta megelőzni az angolt. Hamilton viszont nem hagyta magát, próbálta tartani az első helyet, a két autó pedig összekoccant, a Mercedes pedig szemmel láthatóan megsérült.
Bár Perez is támadta Hamiltont, a címvédő megőrizte a 2. helyet, sőt, a 4. helyről rajtoló Leclerc el tudott menni a Red Bull mellett.
A biztonsági autót rögtön az első körben pályára kellett küldeni, Nicholas Latifi ugyanis kicsúszott a pályáról, majd miközben próbált visszatérni a pályára, összeütközött Nikita Mazepinnel, és a falnak csapta Williamsét.
A biztonsági autó mögött Mick Schumacher hibázott: túlságosan melegítette abroncsait, autója megcsúszott és a falnak ütközött. A Haas első szárnya leszakadt, így a német pilótának a bokszba kellett hajtani.
A biztonsági autó a 6. kör végén hagyta el a pályát, Verstappen pedig megőrizte a vezetést Hamiltonnal szemben.
PEREZ BÜNTETÉST KAP
Leclerc a 3. helyen próbálta tartani a lépést Hamiltonnal, Perez ellen pedig vizsgálat indult, mert a mexikói a biztonsági autó bentléte alatt megcsúszott, majd visszavette pozícióját. Mivel ilyenkor nem szabad előzni, Perez 10 másodperces időbüntetést kapott.
A slick-abroncsokat először Sebastian Vettel versenyautójára tették fel a 22. körben, nem sokkal később azonban a német 10 másodperces stop-and-go büntetést kapott, mert a rajt előtt az 5 perces jelzés idején még nem voltak fent a kerekek versenyautóján.
Verstappen előnye ekkor 5 másodperc volt a 2. helyen autózó Hamiltonnal szemben, akit további 15 másodperces lemaradással követett Charles Leclerc.
A 26. körben a verseny első felében hibázgató Sainz egy határozott manőverrel megelőzte Daniel Ricciardót, és átvette a 6. helyet a Ferrarival.
JÖHETNEK A SLICK-GUMIK!
A 27. körben Verstappen előnye már csak 1,3 másodperc volt Hamilton előtt, a Red Bull pedig a kör végén ki is hívta a holland versenyzőt a bokszba. Hamiltont 1 körrel később hívták ki slick-abroncsokért, a brit pilótának azonban ez nem volt elég, nem tudott a Red Bull elé kerülni. Hamilton kerékcseréje egyébként nem ment simán, csupán 4 másodperc alatt tudták lecserélni a gumikat az autóján.
A 31. körben Hamilton hatalmasat hibázik, a vizes íven próbálta lekörözni George Russellt, a sima futófelületű gumikon azonban megcsúszott és a sóderágyba csúszott. Autójának első szárnyával meg is koccolta a falat, így az első szárnya is leszakadt. Hamilton rengeteg időt veszített, de sikerült visszaevickélnie a pályára.
ÓRIÁSI BALESET, PIROS ZÁSZLÓ!
Pár pillanattal később aztán George Russell hatalmas tempónál összeütközött Valtteri Bottasszal, a baleset miatt először beküldték a biztonsági autót, majd piros zászlóval félbeszakították a futamot. Az ütközésben szerencsére egyik versenyző sem sérült meg.
Közel félórányi kényszerpihenő után a lekörözött autók visszavehették köreiket, a versenyirányítás pedig úgy döntött, nem állórajttal, hanem gördülőrajttal, a biztonsági autó mögül folytatódik a verseny.
Verstappen a biztonsági autó mögött hibázott, ám össze tudta szedni az autót, és vissza tudott jönni Leclerc elé. Az újraindításnál aztán megőrizte a vezetést, Leclerc mellett viszont el tudott menni Lando Norris, aki így feljött a 2. helyre.
A 38. körben Perez hibázott a Villeneuve-kanyarban: a vizes pályán megcsúszott autójával, a sóderágyba csúszott, a falat viszont sikerült elkerülnie. A mexikói a 14. helyre csúszott vissza.
Lewis Hamilton közben próbált felzárkózni, a 39. körben Lance Strollt előzte meg a 6. helyért. Pár körrel később Hamilton Ricciardót is megelőzte.
A címvédő a 49. körben már Carlos Sainz Ferrariját támadta a 4. helyért, első próbálkozását azonban sikeresen visszaverte a spanyol. A következő körben viszont Hamilton már határozottabb volt, a célegyenes végén elment Sainz mellett.
Sergio Perez eközben Sebastian Vettellel csatázott, és végül ő is el tudott menni riválisa mellett.
Az 52. körre Hamilton utolérte a Norris – Leclerc kettőst, ám mivel Leclerc is folyamatosan nyitni tudta hátsó szárnyát a DRS-zónában, a címvédőnek nehéz dolga volt.
Verstappen előnye 10 körrel a leintés előtt már 15 másodperc volt az élen.
Az 55. körben Leclerc nem tudott kellően közel maradni Norrishoz, így védtelen maradt Lewis Hamiltonnal szemben, aki a célegyenes végén a DRS segítségével megelőzte a monacóit.
Hamarosan Hamilton már Norris ellen indíthatott támadást, és bár a McLaren versenyzője sokáig tartotta magát, az 55. körben végül nem bírt honfitársával, aki így feljött a 2. helyre. Hátránya ekkor 20 másodperc volt a versenyben vezető Verstappen mögött.
Verstappen végül magabiztos teljesítménnyel nyerte a szezon második versenyét Hamilton és Norris előtt.
A további pontszerzők: Leclerc, Sainz, Ricciardo, Stroll, Gasly, Räikkönen és Ocon.
Mivel Hamilton futotta meg a verseny leggyorsabb körét, a bónuszpontnak köszönhetően 1 pontos előnnyel vezeti a világbajnokságot Verstappen előtt.
A Forma-1-es világbajnokság két hét múlva folytatódik a Portugál Nagydíjjal.
Az Emilia-Romagna Nagydíj végeredménye: