A Red Bull világbajnoki éllovasa a 3. helyről vágott neki a futamnak, az első sorból ugyanis Valtteri Bottas és Lewis Hamilton startolhatott.
Hármójuk elrugaszkodása viszonylag egyszerre történt, Verstappen viszont szélárnyékot tudott fogni, és balra húzódott, az 1-es kanyarban pedig mély féktávot tudott venni, és kívülről el tudott menni a Mercedesek mellett. Verstappen ezt követően folyamatosan növelni tudta előnyét, és végül simán nyert.
|
„Azt nem igazán lehet gyakorolni, hogyan fog alakulni egy rajt, mert vagy balra, vagy középre, vagy jobbra kerülsz, függően attól, mi történik” – mondta a holland.
„De amint kívül voltam, gyakorlatilag az ideális íven, már pontosan tudtam, hol fogok fékezni. Mindig nehéz dolog ez. A belül lévő autó teljesen a poros íven van, mert senki sem vezet ott, szóval nem tud olyan későn fékezni, mint a kívül lévő autó – már csak a kanyar szöge miatt sem.”
„Tudtam, hogy az, ahol fékezni fogok, nagyon a határon lesz, mert látható is, hogy a kijáraton nagyon közel kerültem a fehér vonalhoz. Tudtam, hogy ha valaki később fékez a belső íven, az le fog csúszni a pályáról. Szóval igen, bevállaltam és működött.”
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint Verstappen bátor előzése volt a kulcsa a győzelemnek.
„Talált magának egy kis helyet – meg is lepődtem, hogy hagytak neki területet” – mondta a szakember a Sky Sports F1 televíziónak.
„Azt kell mondjam, Valtteri nagyon fair volt! Azt gondoltam, Max elvéti a féktávot, mert annyira későn lépett a fékre az 1-es kanyarban. De megcsinálta, és onnantól kezdve kontrollálta a versenyt. Elég sima futama volt.”