Verstappen higgadtsága hozta meg a győzelmet

Jos Verstappen úgy gondolja, hogy fia, Max higgadtsága volt a kulcs ahhoz, hogy megnyerte élete első versenyét a Forma-1-ben a hétvégi Spanyol Nagydíjon.


Jos Verstappen úgy gondolja, hogy fia, Max higgadtsága volt a kulcs ahhoz, hogy megnyerte élete első versenyét a Forma-1-ben a hétvégi Spanyol Nagydíjon.

A Mercedes duója, Lewis Hamilton és Nico Rosberg első körben történt ütközése, majd a két kiállásos stratégiája maximális kihasználása hozta meg a fiatal holland számára a történelmi sikert, aki 18 évesen és 227 naposan a királykategória legfiatalabb futamgyőztesévé avanzsált.

Mindennek tetejében Verstappen mindössze 10 napja van a Red Bull kötelékében, miután előléptették a Toro Rossótól.

„Nagyon sok mindent történt az elmúlt két hétben, de a legfontosabb az, hogy Max állta a sarat” – mondta a büszke apuka.

„Nagyon sok munkát beletett, és nagyon izgatott volt, hogy egy élcsapatnál versenyezhet. Nagyon rugalmas és könnyen alkalmazkodik a különböző helyzetekhez, amit most is bizonyított. Higgadt és tudja, mit kell tennie, ami igazából nem olyan nagy szám, hiszen egész életében versenyzett, azaz hozzá van szokva.”

„Azonban F1-es versenyt nyerni mindig különleges dolog, ráadásul úgy, ahogy ő ezt most megetette, még nagyobb szó. Végig irányítása alatt tartotta a versenyt, nem hibázott, abszolút megérdemelte a győzelmet.”

Az idősebbik Verstappen kétszer állhatott fel a dobogóra kezdő évében a Forma-1-ben még a Benetton színeiben, azonban 106 versenye alatt egyszer sem tudott győzni 1994 és 2003 között.

„Egy új csapathoz érkezni és azonnal futamot nyerni, hihetetlen dolog” – folytatta. „Soha nem gondoltam volna, hogy ez már az első versenyen megtörténhet, jóllehet tudtuk, hogy egy olyan csapathoz csatlakozott, amellyel nagyobb esélye lesz, hiszen a Red Bull egy top csapat és tudja, hogyan kell futamot nyerni.”

Max a 34. körben teljesítette második és egyben utolsó kiállását, így a közepes keverékeken 32 kört kellett megtennie, amiről korábban azt gondolták, hogy maximum 25 körre lesz jó.

Ráadásul az utolsó 15-20 körben Kimi Räikkönen óriási nyomás alatt tartotta a fiatal versenyzőt, ám a világbajnok jóval nagyobb tapasztalata ellenére sem tudta áthámozni magát a későbbi futamgyőztesen.

„Mikor a második kiállását teljesítette, nem tudtuk, hogy a gumik meddig fogják bírni, de sikerült megkímélnie őket” – magyarázta Jos.

„Tudta, hogy mit kell tennie ahhoz, hogy elegendő különbséget tartson, hogy ne tudják megelőzni a célegyenesben. Remek munkát végzett az utolsó kanyarokban, és mindig jól tudott ráfordulni a célegyenesre.”

„Végig higgadt maradt.”

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS